Harian Metro

PENINGKATA­N LUAR BIASA

Soon Huat-Shevon mara ke separuh akhir kejohanan buat kali ketiga berturut-turut

- Oleh Ferzalfie Fauzi ferzalfie@hmetro.com.my Oleh Saiful Affendy Sapran saifulaffe­ndy@hmetro.com.my

Persatuan Badminton Malaysia (BAM) percaya kesungguha­n beregu campuran negara, Goh Soon Huat-Shevon Lai untuk memperbaik­i segala kelemahan asas di dalam sukan itu membolehka­n gandingan berkenaan mara ke separuh akhir kejohanan buat kali ketiga berturut-turut.

Pengarah Kejurulati­han BAM, Wong Choong Hann berkata, bukan sesuatu yang menghairan­kan apabila Soon Huat-Shevon

Sepang: Prinsipal pasukan Petronas Sepang Racing Team (SRT), Datuk Razlan Razali mengharapk­an keputusan lebih baik daripada Franco Morbidelli serta Fabio Quartararo musim depan selepas mereka memperoleh jentera spesifikas­i berjaya melepasi suku akhir Masters Korea semalam selepas menundukka­n wakil tuan rumah yang juga pilihan ketiga, Seo Seung Jae-Chae Yujung 11-21, 21-13, 26-24.

“Saya rasa mereka sudah memperbaik­i kelemahan selepas ditegur sebelum ini. Perwatakan dan bahasa badan mereka juga turut diperbaiki,” kata Choong Hann ketika dihubungi Arena Metro, semalam.

Menurutnya, analisa sudah dilakukan terhadap pasangan nombor lapan dunia itu sebelum ini dan beliau mengaku bahawa Soon Huat-Shevon sudah melakukan pembetulan.

“Mereka rajin memperbetu­lkan kelemahan yang ada. Ia bukan berdasarka­n kemahiran individu tapi kemahiran asas. Perkara itu akan sentiasa kekal di dalam badan mereka. Kecerdikan dan taktikal memang sangat penting namun untuk meraih mata melalui cara berkenaan ia bukannya kerap berlaku.

Jika ia tidak menjadi mereka harus mencari pelan B,” katanya.

Ini adalah

kali ketiga

Tapi pelumba Yamaha MotoGP, Maverick Vinales sudah menguji jentera baharu itu pada ujian rasmi pertama beberapa hari lalu di Valencia dan nampaknya ia lebih laju,” katanya.

Jelas Razlan, Yamaha memberikan spesifikas­i jentera yang sama kepada Morbidelli dan Quartararo seperti yang digunakan oleh Vinales serta juara dunia sembilan kali, Valentino Rossi. berturut-turut dalam tempoh tiga minggu, Soon Huat-Shevon berjaya mara ke separuh akhir namun mereka gagal untuk melangkah ke final Terbuka China dan Hong Kong apabila disekat wakil China.

Menanti mereka dalam saingan separuh akhir hari ini ialah wakil Taiwan,

Lee Jhe

Huei-Hsu Ya Ching yang sebelum itu menumpaska­n satu lagi pasangan tuan rumah, Choi Solgyu-Shin Seung Chan 21-14, 15-21, 21-19.

Turut ke separuh akhir ialah pemenang pingat perak Sukan Olimpik Rio 2016, Goh V Shem-Tan Wee Kiong selepas mengalahka­n Di Zi Jian-Wang Chang (China) 16-21, 21-15, 21-16.

Sementara itu, pasangan profesiona­l, Chan Peng Soon-Goh Liu Ying terkandas apabila tumpas di tangan Yang Po Hsuan-Hu Ling Fang

(Taiwan) 17-21, 16-21.

“Perwatakan dan bahasa badan mereka juga turut diperbaiki

Choong Hann

Kedua-dua pelumba kami hanya akan dapat menguji jentera 2020 pada ujian rasmi di Jerez minggu depan”

Razlan Razali

 ??  ?? SOON Huat dan Shevon berjaya melepasi suku akhir
Masters Korea, semalam selepas menundukka­n wakil
tuan rumah.
SOON Huat dan Shevon berjaya melepasi suku akhir Masters Korea, semalam selepas menundukka­n wakil tuan rumah.
 ??  ?? QUARTARARO
MORBIDELLI
QUARTARARO MORBIDELLI
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia