Harian Metro

Gurauan berkualiti tinggi

-

Sydney: Bersempena sambutan Krismas, dua pekerja ‘membungkus’ semua barangan dalam pejabat majikan mereka termasuk menampal dinding dengan kertas pembalut merah ketika bos itu mengambil cuti sakit.

Penulis dan pencipta Podcast, Jo Thornely berkongsi video pejabat majikannya yang dihiasi dengan kertas pembalut di Twitter sebagai gurauan.

Dalam video itu, komputer,

Ratusan orang termasuk keluarga seorang doktor haiwan yang dirogol dan bunuh berpesta meraikan kematian empat suspek terbabit, dalam pada seorang lagi mangsa diserang dan dibakar ketika mahu memberi keterangan dalam perbicaraa­n penyerangn­ya di mahkamah.

Empat suspek itu ditembak mati apabila didakwa cuba melarikan diri ketika melakonkan semula jenayah dilakukan di Hyderabad, kata polis.

Pesuruhjay­a polis, Prakash Reddy memberitah­u AFP: “Mereka terbunuh dalam kejadian tembak-menembak.”

Berita kematian mereka disambut gembira dengan ratusan orang menyerbu lokasi kematian sambil menyalakan mercun serta menghujani polis dengan kelopak bunga.

Adik perempuan mangsa turut menyuaraka­n rasa puas hati dengan berkata: “Saya gembira mereka mati. Kejadian itu akan menjadi contoh untuk semua.”

Bapanya dilaporkan media tempatan berkata, roh anaknya kini boleh bersemadi tenang susulan kematian suspek.

AFP melaporkan penduduk negeri lain turut menyambut kematian suspek itu, tetapi aktivis hak asasi manusia menyelar kejadian berkenaan.

Empat lelaki itu didakwa merogol, membunuh dan membakar mayat mangsa berusia 27 tahun itu selepas dia meninggalk­an skuternya papan kunci, bingkai gambar, kerusi, meja dan juga pensil turut dibalut kertas pembalut berwarna merah dengan gambar Santa Claus dan rusa kutub.

Jo memberitah­u Yahoo gurauan itu dilakukan dengan bantuan seorang rakan sekerja ketika majikannya bercuti sakit.

“Kami memilih kertas pembalut kitar semula paling murah. Kami bermula dengan balut barangan besar dan yang rosak di tepi lebuh raya, bulan lalu.

Menurut laporan, suspek memancitka­n tayar skuter mangsa sebelum kononnya kemudianny­a objek kecil.

“Balut kerusi pejabat memang sukar tetapi berbaloi,” katanya.

Perkongsia­n Jo di Twitter menarik perhatian ramai menawarkan bantuan lalu menyerangn­ya.

Mangsa sempat menghubung­i adik perempuann­ya menyuaraka­n rasa takut netizen yang terkejut melihat hasil kerjanya yang begitu teliti.

“Itu gurauan berkualiti tinggi. Setiap perincian sangat teliti,” tulis seorang terhadap kumpulan lelaki terbabit.

Kejadian itu mencetuska­n kemarahan orang ramai dengan ratusan penduduk menyerbu pengguna Twitter.

Seorang lagi pengguna berkata Jo dan rakannya mempunyai terlalu banyak masa lapang untuk melakukan gurauan itu.

Ramai bertanyaka­n masa yang dihabiskan untuk hiasan itu, namun Jo belum menjawab pertanyaan mereka mahupun reaksi majikannya. - Agensi

Gurauan dilakukan ketika majikannya

bercuti sakit

 ??  ?? SUSPEK
SUSPEK

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia