Harian Metro

‘Aku pulang tanpa dendam...’

- Oleh Meor Riduwan Meor Ahmad mriduwan@ hmetro.com.my Oleh Iskandar Shah Mohamed iskandar@ hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Dua perlumbaan berprestij Races of Malaysia iaitu FIM Endurance World Championsh­ip (EWC) dan FIA World Touring Car Cup (WTCR) akan berlangsun­g di Litar Antarabang­sa Sepang (SIC) hujung minggu ini.

Ia sekali gus menutup kalendar perlumbaan anjuran SIC tahun ini, selain perlumbaan MotoGP yang berlangsun­g bulan lalu.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif SIC, Datuk Razlan Razali, SIC kali pertama menyatukan kejohanan dua dan empat roda EWC dan WTCR pada hujung minggu yang sama dari pagi hingga malam.

“Sebanyak 51 pasukan akan bertanding dalam EWC dan 30 pasukan dalam WTCR yang menjadi komponen penting dalam acara dual baharu dalam sejarah sukan permotoran Asia.

“Secara tidak langsung

Sepang: “Saya tidak menyimpan dendam dan menganggap temasya kali ini bukan rezeki untuk menghadiah­kan pingat.”

Demikian luahan Faizul Nasir, pesilat negara yang tidak sedarkan diri ketika tewas pada pusingan awal Sukan Sea Filipina, Selasa lalu.

Atlet berusia 31 tahun itu bersama kem silat kebangsaan menerima sambutan wira setibanya mereka di Lapangan Terbang Antarabang­sa Kuala Lumpur (KLIA), malam kelmarin.

Faizul yang masih memakai alat penyokong leher menzahirka­n penghargaa­n kepada rakyat

Malaysia kerana mendoakan dia sembuh selain kejayaan skuad silat negara.

“Saya mohon maaf kerana tidak mampu mempertaha­nkan emas buat kali ketiga, namun bersyukur kecederaan leher dan tulang belakang kini beransur pulih.

“Karier saya belum berakhir dan kekecewaan perlu dilupakan untuk terus bangkit pada kejohanan lain. Tiada dendam di hati ini,” katanya kepada Arena Metro.

Pemenang emas edisi 2015 dan 2017 itu terbaring lebih tiga minit tanpa bantuan perubatan ketika wasit sedang mengira mata sebelum mengumumka­n kemenangan peserta tuan rumah, Dines Dumaan.

Biarpun cedera dan enam jam tidak sedarkan diri, Faizul terus hadir menyokong rakan sepasukan yang bertanding sebaik dibenarkan keluar dari Pusat Perubatan Clark City.

 ??  ?? RAZLAN (tengah) dan Hafizh (empat dari kanan) bersama barisan pemandu pasukan Hi-Rev SIC Dream Chaser.
RAZLAN (tengah) dan Hafizh (empat dari kanan) bersama barisan pemandu pasukan Hi-Rev SIC Dream Chaser.
 ??  ?? FAIZUL ceria sebaik tiba di KLIA, malam kelmarin.
FAIZUL ceria sebaik tiba di KLIA, malam kelmarin.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia