Harian Metro

‘BANTULAH BAYIKU’

Keluarga rayu sumbangan RM12,000 tampung kos pembedahan jantung berlubang

- Oleh Mahaizura Abd Malik mahaizura@hmetro.com.my

Kegembiraa­n sepasang suami isteri menyambut cahaya mata kelima terbantut apabila bayi mereka disahkan menghidap jantung berlubang dan masalah saluran darah tunggal.

Sharina Ezuein Sazali, 35, berkata, anaknya, Putri Nur Awlia Afiea Azwan yang berusia empat bulan disahkan menghidap masalah jantung pada usia dua bulan.

“Anak saya dilahirkan normal dengan berat 2.11 kilogram (kg) dan doktor tidak mengesan sebarang masalah.

“Pada usia dua bulan saya perasan anak sukar bernafas dan berbunyi seperti ada kahak,” katanya di Institut Jantung Negara (IJN) di sini.

Menurutnya, anaknya dirujuk ke Hospital

Serdang sebelum kes dipindahka­n ke katanya.

IJN. Sharina Ezuein berkata,

“Pakar IJN memaklumka­n dia memohon doa rakyat anak perlu menjalani pembedahan Malaysia supaya anaknya segera bagi menutup selamat menjalani pembedahan lubang dan membuka yang dijadualka­n Isnin satu lagi saluran darah. ini.

“Jika tidak dirawat perkembang­annya “Saya tak sanggup lihat terbantut, tidak anak sekecil ini menderita. aktif dan lemah selain mengancam Semoga pembedahan ini nyawa,” katanya. berjaya seterusnya membolehka­n

Katanya, dengan pendapatan anak saya membesar suami, Azwan Mohamed normal,” katanya. Nazir, 44, sebagai pemandu Orang ramai yang ingin bas persiaran yang menghulurk­an bantuan boleh tidak menentu membuatkan berbuat demikian dengan mereka tidak mampu menghantar wang tunai menyediaka­n kos rawatan atau cek kepada Tabung berjumlah RM60,000. Kemanusiaa­n Media Prima-NSTP

“Saya tidak bekerja dan dengan menulis bergantung pada pendapatan nama pesakit (Putri Nur suami sekitar RM1,500 Awlia Afiea Azwan) di belakang ke RM2,000 sebulan. cek dan dialamatka­n

“Selain Awlia, kami ada kepada Jabatan Komunikasi empat anak lagi yang bersekolah Korporat Kumpulan Media berusia enam hingga Prima Berhad, Tingkat Tiga, 12 tahun. Anjung Liku, Balai Berita, 31,

“Kami bersyukur mendapat Jalan Riong, 59100 Bangsar, sumbangan RM48,000 Kuala Lumpur.

Unit Taksiran Kementeria­n Sumbangan juga boleh disalur Kesihatan ke akaun Maybank bernombor Malaysia 5141053231­70 dengan dan meletakkan nama pesakit masih (Putri Nur Awlia Afiea Azwan) memer- di ruangan Rujukan Penerima lukan atau Maklumat Pembayaran RM12,000,” Lain (Other Payment Details).

RM48,000 dibiayai Unit Taksiran Kementeria­n Kesihatan Malaysia

 ??  ?? SHARINA Ezuein memangku Putri Nur Awlia Afiea.
SHARINA Ezuein memangku Putri Nur Awlia Afiea.
 ??  ?? ABDUL Fattah (lima dari kiri) bersama penerima anugerah pelajar cemerlang pada majlis pelancaran portal pelajar dan penyerahan dokemen pembiayaan pendidikan Yayasan Angkasa, semalam.
ABDUL Fattah (lima dari kiri) bersama penerima anugerah pelajar cemerlang pada majlis pelancaran portal pelajar dan penyerahan dokemen pembiayaan pendidikan Yayasan Angkasa, semalam.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia