Harian Metro

Dalot kembali cergas: Solskjaer

-

London: Pengurus Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer mendedahka­n Diogo Dalot semakin hampir mencapai tahap kecergasan terbaiknya.

Menjelang aksi menentang Watford malam ini, Solskjaer memberi alasan mengapa beliau mula merombak pasukannya dan ia dapat dilihat ketika anak buahnya menang ke atas Colchester United pada perlawanan Piala Liga.

Hasilnya, beliau merasakan United sudah bersedia untuk mengharung­i jadual padat bulan ini.

“Saya percaya pasukan ini sudah sedia untuk mengharung­i apa saja perlawanan,” katanya kepada MUTV menjelang aksi menentang Watford. “Secara fizikalnya, kami sudah sedia dan begitu juga dengan mental pemain. Kami berada pada tahap terbaik dan kami sudah mula mendapat keputusan yang kami inginkan.

“Tahap kecergasan pemain berada di kedudukan terbaik dan saingan untuk merebut tempat di dalam pasukan juga semakin sengit.

“Ia satu faktor penting dan itulah sebabnya mengapa kami merombak pasukan. Beberapa pemain yang cedera sudah mula turun berlatih dan kami hampir mendapat khidmat semua pemain utama. Ia sesuatu yang bagus untuk dilihat. Kami dapat membanding­kan pemain mana yang memiliki tahap kecergasan tertinggi atau tidak.

“Dalot sudah mula turun dan saya percaya dia sudah sedia untuk bermain secara lebih kompetitif.

“Paul (Pogba) juga sudah berlatih. Dia sudah kembali bersama pasukan dan kami akan menilai sejauh mana kesediaann­ya untuk bermain.

“Kami sudah hampir memiliki pasukan yang sempurna.”

Sementara itu, pengurus Watford, Nigel Pearson turut gembira apabila Adam Masina dan Roberto Pereyra disahkan cergas.

Bagaimanap­un, beliau tidak boleh menurunkan Jose Holebas, Tom Cleverley dan Danny Welbeck.

Agensi

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia