Harian Metro

Grand Prix Monaco dibatalkan

Bina hubungan rapat bersama barisan pemain Liverpool

- London AFP

Jurgen Klopp berkata, kemampuann­ya untuk membina hubungan rapat bersama barisan pemain Liverpool antara rahsia kejayaanny­a selama membimbing kelab itu.

Meskipun saingan Liga Perdana ditangguhk­an sekurang-kurangnya sehingga 30 April depan berikutan wabak koronaviru­s baharu (Covid-19), Klopp kekal berhubung dengan barisan pemainnya menerusi aplikasi WhatsApp.

Ia pendekatan yang Klopp percaya mampu untuk lebih memahami setiap barisan pemainnya.

Pengendali dari Jerman itu begitu berminat untuk mengetahui secara lebih terperinci berhubung kehidupan setiap pemain bagi membolehka­nnya memahami karakter mereka ketika di atas padang.

“Malah apabila saya tidur sering memikirkan mereka. Saya tidak mahu memikirkan­nya tetapi ia terus terlintas kerana banyak maklumat

London: Monaco membatalka­n Grand Prix Formula Satu (F1), antara perlumbaan tersohor dan penuh glamor dalam kalendar perlumbaan berpestij itu sekali gus satu lagi sukan berstatus tinggi yang terjejas berikutan penularan wabak koronaviru­s (Covid-19).

F1 pada awalnya sudah menangguhk­an perlumbaan itu bersama pusingan di Belanda dan Sepanyol yang dijadualka­n semula pada Mei yang saya perolehi daripada mereka,” kata Klopp kepada ditemurama­h media.

“Bagi saya, apa yang penting ialah untuk pemain berada pada tahap terbaik apabila diperlukan dan kami akan berusaha membantu setiap pemain,” katanya. selain turut membawa kepada perubahan peraturan teknikal dari 2021 ke 2022.

Kelab Permotoran Monaco (ACM) berkata, ketidakpas­tian berhubung penyertaan pasukan dan kawalan sempadan selain perintah berkurung negara jiran Itali, menyaksika­n sangat sukar untuk menangguhk­an perlumbaan itu.

Monaco salah satu pusingan yang polular kerana sejarahnya serta menggunaka­n litar yang menjadi laluan sama seperti orang awam.

“Di dalam keadaan apa pun tidak mungkin untuk kami dapat menganjurk­annya pada akhir tahun ini,” kata kenyataan ACM

Pelumba Ferrari, Charles Leclerc dilahirkan di Monaco dan beberapa pemandu lain turut menetap di sana.

 ??  ??
 ??  ?? LECLERC
LECLERC

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia