Harian Metro

JANJI ‘TURBO TIMO’

Werner mahu pamer aksi terbaik ketika bertemu Liverpool

-

Rio de Janeiro:

Jurulatih Brazil, Tite tetap menyenarai­kan Neymar apabila memilih pemain itu mengetuai Selecao beraksi pada pusingan kelayakan Piala Dunia 2022 bulan depan.

Pemain tengah Lyon, Bruno Guimaraes disenaraik­an dalam skuad dan ia adalah kemunculan pertamanya di peringkat antarabang­sa sementara khidmat penyerang Real Madrid, Rodrygo kembali dituntut.

Juara dunia lima kali itu akan beraksi menentang Bolivia di Sao Paulo pada 9 Oktober sebelum berkunjung ke Lima untuk berdepan Peru empat hari kemudian.

Perlawanan berkenaan sepatutnya berlangsun­g pada Mac lalu namun ditunda kerana pandemik Covid-19. li dengan kepantasan­nya berlari sebelum kemampuan itu terus digilap ketika di bawah kendalian Julian Nagelsmann di RB Leipzig.

Kini pemain berusia 24 tahun itu bersedia untuk membawa pasukan bimbingan Frank Lampard debantu ngan penampilan pertamanya di Stamford Bridge menentang Liverpool, hari ini.

‘‘Saya baru saja mendengar nama panggilan itu beberapa saat yang lalu. Turbo Timo bukan satu yang buruk.

‘‘Saya sedikit terkejut dengannya, tapi saya harap dapat membuktika­n ia sesuai dengan saya,’’ kata Werner.

‘‘Faktor kepantasan memsaya menjaringk­an gol serta mencipta peluang untuk pasukan.’’

Werner akan diturunkan apabila bertemu Liverpool dengan Lampard mengharapk­an penyerang itu mampu mendatangk­an masalah kepada The Reds.

Sementara itu pengurus Liverpool, Jurgen Klopp memuji Thiago Alcantara dengan menyifatka­n dia sebagai salah satu daripada beberapa pemain di dunia yang mampu meningkatk­an mutu permainan di Anfield selepas pemain Sepanyol itu menyertai The Reds dari Bayern Munich.

‘‘Dia seorang pemain yang luar biasa. Sebahagian skil yang dimilikiny­a sukar untuk ditemui, tapi amat sesuai dengan kami,’’ katanya. - AFP

 ??  ?? AKSI Werner (kanan) ketika bertemu Brighton.
AKSI Werner (kanan) ketika bertemu Brighton.
 ??  ??
 ??  ?? ALCANTARA
ALCANTARA

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia