Harian Metro

Lampard kecewa prestasi anak buah

Chelsea hanya mampu seri ketika berdepan West Bromwich Albion

-

Chelsea berjaya bangkit dari ketinggala­n tiga gol untuk mencatat keputusan seri 3-3 ketika berdepan West Bromwich Albion, semalam namun Frank Lampard masih lagi kecewa dengan cara pasukannya beraksi.

Lampard percaya Marcos Alonso dan Thiago Silva patut dipersalah­kan selepas pasukannya dimalukan West Brom pada separuh masa pertama.

Selepas ketinggala­n 0-3 pada separuh masa pertama, The Blues kembali bangkit sebaik bersambung babak kedua untuk meraih satu mata.

Jaringan daripada Mason Mount, Callum Hudson-Odoi dan Tammy Abraham menyelamat­kan Chelsea daripada tidak meraih sebarang mata namun Lampard akui ia seperti mereka tercicir dua mata hanya disebabkan aksi pada separuh masa pertama.

Lampard tidak berselindu­ng selepas perlawanan, dengan berterus terang bahawa beliau sebenarnya mengharapk­an lebih lagi daripada pertahanan berpengala­man seperti Alonso dan Silva.

“Kesilapan, satu kesilapan yang jelas. Pertama,

Sao

Paulo: Mahkamah mengeluark­an perintah untuk menangguhk­an perlawanan Liga Brazil selepas sekurang-kurangnya 19 pemain dan jurulatih kelab terkemuka, Flamengo diuji positif Covid-19.

Larangan itu membabitka­n perlawanan menentang Palmeiras di Sao Paulo, sekali gus memberikan masalah baru berkaitan Covid-19 membabitka­n Flamengo yang juga penyandang juara liga dan saingan peringkat Amerika Selatan.

Sebelum ini, kelab dari Rio de Janeiro itu mendesak dengan lantang agar saingan bola sepak disambung

Marcos menanduk di bahagian tengah bola bagi membolehka­n mereka mengatur serangan.

“Thiago juga melakukan kesilapan, dia sudah cukup berpengala­man untuk mengetahui kesilapan yang dilakukann­ya dan kami semua tidak boleh menerimany­a pada hari pertama penampilan­nya,” kata Lampard.

Sementara itu, Liverpool akan lebih berwaspada apabila bertemu Arsenal selepas skuad bimbingan Mikel Arteta itu muncul juara Piala FA, Perisai Komuniti dan mencatat dua kemenangan dalam dua aksi pembukaan liga.

Bagaimanap­un, ujian paling sukar yang bakal ditempuh Arsenal musim ini adalah aksi awal pagi esok berkunjung ke Anfield, di mana pasukan bimbingan Jurgen Klopp tidak pernah tumpas dalam 60 perlawanan liga.

“Dengan kepantasan yang mereka ada untuk serangan balas, ia bakal membuatkan anda berdepan masalah,” kata Klopp.

Thiago sudah cukup berpengala­man untuk mengetahui kesilapan dilakukann­ya Lampard

 ??  ?? PERTAHANAN West Bromwich Albion, Dara O’Shea (tengah) cuba mengawal bola melepasi pemain tengah Chelsea, Mason Mount (kiri) dan Kai Havertz.
PERTAHANAN West Bromwich Albion, Dara O’Shea (tengah) cuba mengawal bola melepasi pemain tengah Chelsea, Mason Mount (kiri) dan Kai Havertz.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia