Harian Metro

Shahrel penyerang tulen

-

Kuala Lumpur:

Prestasi cemerlang penyerang Perak, Muhammad Shahrel Fikri yang mendahului carta penjaring terbanyak Liga Super musim ini memberi rahmat kepada skuad kebangsaan.

Kemampuan meledak menggunaka­n kedua-dua kaki dan tandukan adalah senjata pasukan negara yang boleh digunakan oleh pengendali negara, Tan Cheng Hoe. Malah, jurulatih itu juga boleh menggandin­gkan Shahrel dengan salah seorang penyerang lain seperti Luqman Hakim Shamsudin, Syafiq Ahmad ataupun Norshahrul Idlan Talaha.

Ia kemudian dibantu beberapa pemain di belakang yang turut memiliki sentuhan penyudah antaranya Safawi Rasid, Mohamadou Sumareh, Akyhar Rashid, Liridon Krasniqi dan Brendan Gan.

Bekas pengendali Perak, Datuk M Karathu berkata, Shahrel atau lebih mesra dipanggil Eki sememangny­a mempunyai pakej lengkap selaku penyerang.

“Dia (Shahrel) bukan saja boleh jaringkan gol menggunaka­n kedua-dua belah kakinya, tetapi tandukan dia juga berbisa. Negara kita dah lama tak ada penyerang yang boleh jaringkan gol menggunaka­n kaki dan kepala. Kalau ada pun, lebihkan kepada rembatan saja tetapi Shahrel juga bahaya di udara.

“Ini perkembang­an bagus buat pasukan negara dan jurulatih dah ada banyak pilihan penyerang. Kalau sebelum ini kita kekurangan penyerang berwibawa tapi sekarang dah ada ramai penyerang utama,” katanya ketika dihubungi Arena Metro, semalam.

Shahrel, 26, yang pernah berkelana di Liga Thailand bersama kelab Nakhon Ratchasima pada 2018 berada pada landasan tepat untuk menamatkan dominasi penyerang import sejak 2012 apabila mendahului senarai penjaring terbanyak Liga Super musim ini dengan sembilan gol.

 ??  ?? SHAHREL penyerang berbisa Harimau Malaya.
SHAHREL penyerang berbisa Harimau Malaya.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia