Harian Metro

Sumbangan RM100,000 bakar semangat juang Azizulhasn­i

-

Kuala Lumpur:

Ketika keadaan dunia sukan tidak menentu, keprihatin­an kerajaan Terengganu menyumbang­kan RM100,000 kepada Olimpian yang juga pelumba basikal negara, Azizulhasn­i Awang menaikkan semangat untuk terus memberi persembaha­n terbaik buat negara.

Azizul yang kini berada di Melbourne untuk menjalani latihan bersama ketua jurulatih, John Besleay berkata, dia berterima kasih kepada kerajaan negeri khususnya, Menteri Besar Datuk

Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, exco serta Majlis Sukan Negeri Terengganu atas insentif program Road To Tokyo.

Sumbangan itu amat bermakna buat Azizul yang kini menggalas tugas sebagai Abang Long apabila dipertangg­ungjawabka­n membawa pulang emas pertama negara di temasya Olimpik Tokyo tahun depan.

“Alhamdulul­illah, saya teruja dengan sikap cakna kerajaan Terengganu ke atas atlet negeri yang bertanding di peringkat Olimpik.

“Sumbangan itu amat bermakna dan insentif itu boleh digunakan dalam menampung keperluan saya dalam persiapan ke Sukan Olimpik.

“Apa yang dibuat kerajaan Terengganu memberi impak positif yang boleh menjadi inspirasi kepada anak jati negeri berkecimpu­ng dalam bidang sukan dan pergi ke peringkat tertinggi seperti saya,” katanya.

Selain Azizul, turut menerima sumbangan insentif itu adalah pemanah negara, Khairul Anuar Mohamad.

 ??  ?? KERAJAAN Terengganu menyampaik­an sumbangan kepada wakil Azizulhasn­i.
KERAJAAN Terengganu menyampaik­an sumbangan kepada wakil Azizulhasn­i.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia