Harian Metro

‘TAK TAHU NAK BUAT APA...’

Tiga single baharu Aweera masih tertangguh dek kekangan perjalanan akibat PKP 2.0

- Oleh Syafil Syazwan Jefri syafil.syazwan@ hmetro.com.my

Kekangan jarak dan peralatan menjadi penghalang buat penyanyi, Aweera untuk menyelesai­kan tiga single baharu yang sehingga kini masih tertangguh.

Aweera yang kini masih berada di kampung halamannya di Kangar, Perlis mengakui penularan Covid-19 ini benar-benar mengganggu perjalanan kerjaya nyanyianny­a.

“Saya pun dah tak tahu nak buat apa. Kalau diikutkan perancanga­n asal, ada tiga single yang sepatutnya saya rakamkan. Namun, disebabkan saya tak boleh nak merentas negeri buat masa sekarang, semuanya terpaksa ditangguhk­an.

“Di rumah saya di sini, tak ada peralatan lengkap untuk saya rakamkan lagu atau buat studio mini. Jadi, saya menantikan khabar gembira daripada pihak kerajaan,” katanya.

Bagi mengisi masanya sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), Aweera memulakan perniagaan kecil-kecilan secara dalam talian.

“Alhamdulil­lah, kehidupan di kampung sedikit sebanyak membuatkan saya banyak berjimat. Kalau di Kuala Lumpur, kos sara hidupnya lebih tinggi.

“Di sini, saya ada mulakan perniagaan secara dalam talian. Ada juga saya buat ulasan produk berbayar di Instagram untuk menjana pendapatan tambahan,” katanya.

Sentiasa melihat situasi secara positif, Aweera yakin setiap perancanga­n yang diatur Tuhan itu adalah yang terbaik.

“Semuanya ada hikmah. Walaupun kes jangkitan baharu masih tinggi dan kita pun tak tahu sampai bila semua ini akan selesai, kita hanya mampu berdoa agar virus ini dapat dihapuskan secepat mungkin,” katanya.

Aweera sepatutnya melancarka­n single baharunya pada Januari lalu namun ditunda ke tarikh yang akan dimaklumka­n kelak.

Di rumah saya di sini, tak ada peralatan lengkap untuk saya rakamkan lagu atau buat studio mini. Jadi, saya menantikan khabar gembira daripada pihak kerajaan AWEERA

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia