Harian Metro

RAMPASAN RM1.38 JUTA

Rangkaian edar mercun, rokok seludup tumpas

- Oleh Omar Ahmad am@hmetro.com.my

Satu rangkaian pengedaran mercun dan rokok seludup berjaya ditumpaska­n dalam tiga serbuan berasingan di tiga lokasi Pasir Gudang, Muar dan Johor Bahru, kelmarin membabitka­n rampasan bernilai RM1.38 juta.

Pegawai Pemerintah Batalion 5 Pasukan Gerakan Am (PGA), Superinten­dan Dimin Awang berkata, lima suspek berusia 33 hingga 64 tahun ditahan, sekali gus dipercayai berjaya memutuskan satu rangkaian pengedaran mercun dan rokok seludup di kawasan terbabit.

Katanya, tangkapan pertama pada jam 10 pagi membabitka­n dua lelaki tempatan berumur 39 dan 42 tahun serta merampas pan dan rampasan dibawa 157 kotak mercun ke IPD Muar untuk tindakan pelbagai jenis di sebuah lanjut. premis di Jalan Perjiranan, Menurut Dimin, kejayaan Taman Air Biru di sini. ketiga membabitka­n tangkapan

“Turut dirampas kenderaan jam 12.30 tengah hari pacuan empat roda ke atas lelaki warga emas Nissan Terrano dipercayai berumur 64 tahun dan merampas digunakan sindiket terbabit. 5,000 karton rokok Tangkapan dan rampasan pelbagai jenama yang tidak bernilai RM115,318 dibawa mempunyai cukai kastam ke Ibu Pejabat Polis Daerah di sebuah premis beralamat (IPD) Seri Alam untuk tindakan di Jalan Silat Cekak, Taman lanjut,” katanya, semalam. Selesa Jaya, Skudai. “Kenderaan pelbagai guna

Manakala tangkapan dan (MPV) Toyota Unser rampasan kedua dilakukan yang dipercayai digunakan jam 11 pagi ke atas dua lelaki suspek untuk tujuan pengedaran tempatan berumur 33 dan 37 rokok seludup di sekitar tahun serta merampas 363 kawasan Johor Bahru, kotak dan guni mercun pelbagai juga dirampas. jenis di sebuah premis “Anggaran nilai keseluruha­n di Jalan Putera 6, Taman rampasan adalah Putera Indah, Muar. RM913,000. Tangkapan dan Turut dirampas rampasan dibawa ke IPD Iskandar lori Hicom dan Puteri untuk tindakan nilai keseluruha­n lanjut,” katanya. rampasan Kes disiasat mengikut berjumlah Seksyen 135 (1) Akta Kastam 1967 dan Seksyen 8 Akta RM352,350. Bahan Letupan 1957 (Akta Tangka- 207).

Semua suspek ditahan dalam tiga serbuan berasingan di Pasir Gudang, Muar dan Johor Bahru

 ??  ?? WARGA emas (gambar bulatan) ditahan bersama rokok seludup di Taman Selesa Jaya, Skudai.
WARGA emas (gambar bulatan) ditahan bersama rokok seludup di Taman Selesa Jaya, Skudai.
 ??  ?? EMPAT suspek yang terbabit dalam rangkaian pengedaran mercun ditahan di dua lokasi dalam serbuan berasingan di Pasir Gudang dan Muar.
EMPAT suspek yang terbabit dalam rangkaian pengedaran mercun ditahan di dua lokasi dalam serbuan berasingan di Pasir Gudang dan Muar.
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia