Harian Metro

Anggota BTS tak lagi bergerak sebagai kumpulan

-

Seoul: Kumpulan super K-pop terkenal Korea, BTS mengumumka­n mereka akan berehat daripada tampil sebagai kumpulan untuk memberi tumpuan kepada kerjaya solo.

Tujuh ahli itu yang dilaporkan menjana berbilion-bilion dolar untuk ekonomi Korea Selatan itu membuat pengumuman mengejutka­n ketika makan malam tahunan “FESTA” yang distrim, sebahagian daripada perayaan yang menandakan ulang tahun BTS sebagai satu kumpulan.

“Kami akan berehat sekarang,” kata Suga, 29, kira-kira 20 minit selepas klip itu yang disiarkan ke saluran YouTube rasmi kumpulan itu.

Ahli sedang bercakap antara satu sama lain dalam bahasa Korea dan video itu termasuk sari kata Bahasa Inggeris.

RM, 27, berkata, selepas beberapa single terakhir BTS yang dicalonkan di Anugerah Grammy, dia menegaskan ahli kumpulan itu sudah penat.

“Saya selalu fikir BTS berbeza daripada kumpulan lain. Tetapi masalah dengan K-pop dan keseluruha­n sistem adalah ia tidak memberi anda masa untuk matang,” katanya.

Jimin, 26, berkata, ahli kumpulan itu “mula memikirkan jenis artis yang masing-masing ingin diingati oleh peminat.”

“Saya fikir itulah sebabnya kami sedang melalui masa yang sukar sekarang, kami cuba mencari identiti kami dan itu adalah proses yang meletihkan dan panjang,” katanya. - Agensi

 ?? ?? ANGGOTA kumpulan BTS mahu fokus karier solo masing-masing.
ANGGOTA kumpulan BTS mahu fokus karier solo masing-masing.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia