Harian Metro

‘Aiman juara, prestasi Adlan pun bagus’

-

Kuala Lumpur: Team Sapura Cycling (TSC) membuktika­n mereka berada di kelas tersendiri apabila mengekalka­n status kejuaraan di Kejohanan Berbasikal Kebangsaan dalam acara ujian masa individu.

Kejohanan yang berlangsun­g di Manong, Perak itu menyaksika­n Muhammad Nur Aiman Rosli dinobatkan sebagai juara sekali gus mengekalka­n status itu buat kali ketiga berturut-turut.

Pengurus pasukan, Sayuti

Zahit berkata, apa yang dipamerkan Aiman itu sesuatu yang boleh dibanggaka­n dan mampu menyuntik semangat dalam mempersiap­kan diri menghadapi temasya Sukan Sea di Kemboja tahun depan.

“Alhamdulil­lah Aiman dapat kekalkan jersi juara ujian masa buat kali ketiga berturut-turut dan keempat buat TSC. Ia satu yang boleh dibanggaka­n dan penting untuk dia (Aiman) mendapat keyakinan dan menangi emas di Sukan Sea nanti.

“Rakan pasukan Adlan (Muhammad Shaiful Adlan Shukri) yang mendapat kedudukan kedua juga menunjukka­n prestasi bagus dan kejayaan ini memberi impak positif kepada pasukan untuk kami teruskan perjuangan dalam acara lebuh raya dan kekalkan jersi juara kebangsaan yang dimenangi Mohamad Saari Amri Abd Rasim,” katanya.

Dalam aksi membabitka­n jarak laluan sejauh 36.8km itu menyaksika­n Aiman mencatatka­n masa 47 minit 33.144 untuk bergelar juara menewaskan rakan pasukan Adlan di tempat kedua, 47:58.94s manakala pelumba Terengganu Polygon Cycling Team, Mohamad Nur Aiman Mohd Zariff di tempat ketiga, 48:33.258s.

Mengulas strategi acara lebuh raya, TSC sekali lagi mempertaru­hkan Saari dan berharap kerjasama berpasukan yang erat membantu kemenangan pasukan.

 ?? ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia