Utusan Borneo (Sabah)

‘Alif Dalam 7 Dimensi’ temui peminat komik di pasaran

-

NOVEL grafik terbaharu yang diadaptasi dari sebuah filem terbitan Astro Shaw yang berjudul ‘Aliff Dalam 7 Dimensi’ akan membawa anda kembali ke zaman remaja protagonis Aliff yang masih sedang bergelut dengan hidupnyany­a.

Novel grafik yang berjudul ‘Aliff Dalam 7 Dimensi’ berkenaan mendapat sentuhan karya idea Tadatada. Menariknya, grafik lukisan Solar Team terbitan Kadokawa Gempak Starz ini akan berada di pasaran seluruh Malaysia mulai bulan Mei 2016 ini.

Bersama-sama melancarka­n novel grafik ‘Aliff Dalam 7 Dimensi’ adalah pengarah filemnya Faisal Isyak, produser filem, Anwari Ashraf dan pelakon utamanya, Izzue Islam.

Kerjasama di antara Kadokawa Gempak Starz dan Astro Shaw dalam menerbitka­n novel grafik yang diadaptasi dari filem ini merupakan kali kedua, selepas novel grafik ‘The Journey, Great Day’ dan ‘Woohoo’ pada tahun lalu.

Novel grafik ‘Aliff Dalam 7 Dimensi’ mengikuti Aliff yang baharu sahaja mewarisi Saka peliharaan keluargany­a, dia menemui cabaran besar dalam bentuk Zul, seorang remaja yang memiliki kuasa seirasnya berikutan permintaan tolong gadis bunian, Farah.

Dalam usahanya untuk menjadi lebih kuat, Zul dan Saka miliknya bukan sahaja menewaskan tetapi memakan makhlukmak­hluk ghaib demi mendapatka­n kuasa mereka.

Bimbang Zul akan menjadikan manusia sasaran seterusnya, Aliff bergegas untuk menghentik­annya! Malangnya, Aliff yang masih mentah kalah dan kehilangan Sakanya pula. Tanpa kuasa Saka, mampukah Aliff menghalang Zul yang semakin dahagakan kuasa?

Tadatada adalah seorang kartunis berpengala­man yang telah memenangi beberapa anugerah

 ??  ??
 ??  ?? antaranya ‘Best Plot Award’ – Mandarin Comics Society Malaysia (2013) bagi ‘Hello Mei Mei’ dan ‘Best Comic for Kids’ – Golden Dragon Award, OACC (2013) untuk ‘Good Morning Teacher!’
Antara judul novel grafik lain hasil karya Tadatada adalah ‘Monster...
antaranya ‘Best Plot Award’ – Mandarin Comics Society Malaysia (2013) bagi ‘Hello Mei Mei’ dan ‘Best Comic for Kids’ – Golden Dragon Award, OACC (2013) untuk ‘Good Morning Teacher!’ Antara judul novel grafik lain hasil karya Tadatada adalah ‘Monster...
 ??  ?? LANCAR: Pelancaran grafik novel ‘Aliff Dalam 7 Dimensi’ di Kuala Lumpur baru-baru ini.
LANCAR: Pelancaran grafik novel ‘Aliff Dalam 7 Dimensi’ di Kuala Lumpur baru-baru ini.
 ??  ?? AUTOGRAF: Izzue Islam (kanan) dan penerbit filem ‘Aliff Dalam 7 Dimensi’.
AUTOGRAF: Izzue Islam (kanan) dan penerbit filem ‘Aliff Dalam 7 Dimensi’.
 ??  ?? NOVEL GRAFIK: Produser dan penulis skrip filem ‘Aliff Dalam 7 Dimensi’ iaitu Anwari Ashraf.
NOVEL GRAFIK: Produser dan penulis skrip filem ‘Aliff Dalam 7 Dimensi’ iaitu Anwari Ashraf.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia