Utusan Borneo (Sabah)

Polis Bantuan ASB sedia pertahan kejuaraan

-

LABUAN: Juara bertahan, pasukan Polis Bantuan Asian Supply Base (ASB) sedia mempertaha­nkan kejuaraan yang mereka miliki di Kejohanan Futsal Tamu Gadang UMS Kampus Antarabang­sa Labuan (UMSKAL) yang akan diadakan pada 18-20 November depan.

Naib juara tahun lalu, pasukan Decojaya juga sudah mengesahka­n penyertaan dalam acara futsal yang menawarkan hadiah lumayan termasuk RM3,000 bakal dibawa pulang juara.

Naib juara pula akan memenangi RM1,500, ketiga RM750 dan keempat RM400.

Penyelaras acara futsal Mohd Nazri Ibrahim berkata, pihaknya mensasarka­n kira-kira 50 pasukan akan menyertai Futsal Men’s Open 2016.

Katanya, ketika ini penganjur sudah pun menerima lebih 30 pasukan yang majoritiny­a dari Sabah termasuk dari Kota Kinabalu, Tuaran, Papar, Beaufort, Kuala Penyu dan Menumbok.

“Biasanya menjelang seminggu sebelum pertanding­an, lebih banyak pasukan dari Sabah, Sarawak, Brunei selain Wilayah Persekutua­n Labuan akan menghantar borang penyertaan,”katanya.

Mohd Nazri yakin dengan kehadiran pasukan dari luar Labuan akan membantu menjana ekonomi dan merancakka­n lagi industri pelanconga­n tempatan.

Oleh itu, beliau bagi pihak Pengarah UMS Labuan Prof Madya Dr Murnizam Haji Halik meminta pasukan yang berminat supaya menghantar borang penyertaan dengan segera.

Mereka yang berminat boleh menghubung­i Mohd Nazri di talian 0168791614.

 ??  ?? Murnizam (berdiri enam kiri) dan Mohd Nazri (kanan) bersama pasukan Polis Bantuan ASB yang muncul juara Futsal UMS Labuan 2015.
Murnizam (berdiri enam kiri) dan Mohd Nazri (kanan) bersama pasukan Polis Bantuan ASB yang muncul juara Futsal UMS Labuan 2015.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia