Utusan Borneo (Sabah)

Pusat Pengundian Awal Tanjong Datu dibuka jam 8 pagi

-

LUNDU: Dua pusat pengundian awal bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Tanjong Datu di Dewan Masyarakat Kampung Sungai Lundu dan Dewan ULS Kem Sempadi mula dibuka pukul 8 pagi ini, dengan masing-masing menyediaka­n satu saluran mengundi.

Seramai 188 pemilih, atau 1.9 peratus daripada 9,959 pemilih berdaftar bagi PRK ini adalah dalam kalangan pemilih awal yang akan mengundi di dua pusat berkenaan pagi kelmarin.

Ia merupakan dua daripada 18 pusat mengundi yang disediakan Suruhanjay­a Pilihan Raya (SPR) bagi membolehka­n 9,959 pengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjong Datu memilih wakil mereka, dengan hari mengundi ditetapkan 18 Feb ini.

PRK Tanjong Datu diadakan susulan kematian penyandang­nya yang juga Ketua Menteri kelima Tan Sri Adenan Satem, akibat komplikasi jantung pada 11 Jan lalu, di Pusat Jantung Sarawak, Kota Samarahan.

Calon BN yang bertanding dalam PRK ini adalah balu Allahyarha­m, Datuk Amar Jamilah Anu.

Dewan Masyarakat Kampung Sungai Lundu, menjadi lokasi untuk 101 pengundi awal yang terdiri daripada anggota polis dan pasangan mereka.

Tinjauan Bernama mendapati hujan lebat sejak Sabtu lepas tidak menghalang pengundi menunaikan tanggungja­wab mereka dengan ada yang hadir seawal pukul 7.30 pagi.

Seorang anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen Sarawak, Sarjan Mejar Mohd Johan Abdullah menjadi anggota pertama mengundi kelmarin. - Bernama

 ??  ?? ANGGOTA polis beratur untuk mengundi pada proses pengundian awal bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjong Datu di Dewan Masyarakat Kampung Sg. Lundu kelmarin. - Gambar BERNAMA
ANGGOTA polis beratur untuk mengundi pada proses pengundian awal bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tanjong Datu di Dewan Masyarakat Kampung Sg. Lundu kelmarin. - Gambar BERNAMA

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia