Utusan Borneo (Sabah)

Kg. Mendulong juarai kategori Lelaki

Kejohanan Bola Sepak 7 Sebelah Kg. Mendulong Lelaki dan Wanita 2017

- Oleh HASSIM HAJI OTHMAN

SIPITANG: Pasukan Kampung Mendulong menepati ramalan menjuarai Kejohanan Bola Sepak 7 Sebelah Kg. Mendulong Lelaki dan Wanita 2017 bagi kategori Lelaki selepas menumpaska­n pasukan Loji Rawatan Air pada final Ahad lalu.

Kejohanan anjuran Adun N.28 Sindumin, UPPM N.28 Sindumin dengan kerjasama Kelab Belia dan Sukan Kg. Mendulong di padang Kg. Mendulong berkenaan menyaksika­n pasukan Kg. Pengarawan tempat ketiga dan keempat disandang pasukan LIGS.

Selaku juara pasukan Kg. Mendulong meraih hadiah wang tunai RM750, dan pasukan Loji Rawatan Air tetap berpuas hati selaku naib juara dengan meraih hadiah wang tunai RM550 manakala pasukan Kg. Pengarawan dan pasukan LIGS masingmasi­ng meraih RM350 dan RM150. Sebanyak 12 pasukan dari seluruh Zon Pantai Dua Sindumin menyertai kejohanan yang telah disempurna­kan majlis penutupann­ya oleh Ahli Dewan Undangan Negeri(Adun) Sindumin Datuk Haji Ahmad Haji Bujang.

Kejohanan sempena Program Pemimpin Bersama Rakyat N.28 Sindumin berkenaant­urut menyaksika­n pasukanKg. Muayamenju­arai kategori Wanita dengan menumpaska­n pasukan Kg. Kelangsat untuk naib johan.

Tempatketi­gadan keempat disandang oleh pasukan Kg. Solob dan pasukan Kg. Mendulang A.

Kategori Wanita turut menerima hadiah sama iaitu juara meraih hadiah wang tunai RM750, naib johan RM550, ketiga RM350 dan tempat keempat RM150.

Dalam pada itu Ahmad berharap masyarakat terutama golongan belia di Sindumin akan lebih bijak dan tidak menerima bulatbulat berita dan khabarkhab­ar angin yang tersebar menerusi media sosial.

Katanya, mereka perlu bijak menepis dan menangkis segala tomahan-tomahan palsu yang diputarbel­itkan oleh pihak pembangkan­g dalam usaha untuk menjatuhka­n kepemimpin kerajaan.

 ??  ?? BARISAN pasukan Kg. Mendulong menjuarai kejohanan.
BARISAN pasukan Kg. Mendulong menjuarai kejohanan.
 ??  ?? AHMAD menyampaik­an amanat di majlis itu.
AHMAD menyampaik­an amanat di majlis itu.
 ??  ?? AHMAD dan barisan jawatankua­sa penganjur merakamkan kenangan bersama pasukan Kg. Mendulong (baju merah) dan pasukan Loji Rawatan Air (biru).
AHMAD dan barisan jawatankua­sa penganjur merakamkan kenangan bersama pasukan Kg. Mendulong (baju merah) dan pasukan Loji Rawatan Air (biru).
 ??  ?? AHMAD (empat kanan) menyampaik­an hadiah juara kategori Lelaki diterima oleh wakil pasukan Kg. Mendulong.
AHMAD (empat kanan) menyampaik­an hadiah juara kategori Lelaki diterima oleh wakil pasukan Kg. Mendulong.
 ??  ?? WAKIL pasukan Kg. Muaya menerima hadiah juara kategori Wanita.
WAKIL pasukan Kg. Muaya menerima hadiah juara kategori Wanita.
 ??  ?? AHMAD bersama pasukan Kg. Muaya dan pasukan Kg. Kelangsat bagi kategori Wanita.
AHMAD bersama pasukan Kg. Muaya dan pasukan Kg. Kelangsat bagi kategori Wanita.
 ??  ?? BARISAN pasukan Loji Rawatan Air selaku naib juara.
BARISAN pasukan Loji Rawatan Air selaku naib juara.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia