Utusan Borneo (Sabah)

500 asnaf terima bantuan keperluan Ramadan, Aidilfitri

-

SIK: Nasib 500 keluarga asnaf di sekitar daerah Sik mendapat perhatian apabila terpilih menerima sumbangan barangan keperluan bagi meringanka­n beban mereka sepanjang Ramadan serta sebagai persediaan menjelang sambutan Aidilfitri.

Penasihat Kelab Anak-anak Sik (KAAS) Datuk Dr Abd Razak Kechik berkata penyampaia­n sumbangan itu diberikan kepada asnaf dari 31 kariah masjid di daerah itu dan merupakan program yang julung kalinya diadakan dalam skala besar.

“Kita gabungkan Tabung Kebajikan Warga Sik dengan Persatuan Wanita Kedah di Kuala Lumpur dan Selangor, Ibu Pejabat Polis Daerah Sik, Persatuan Keluarga Polis Diraja Malaysia (Perkep) daerah Sik, Pejabat Agama Daerah Sik dan Masjid An-Naim Kampung Namek, untuk membantu lebih ramai lagi golongan yang memerlukan,” katanya kepada pemberita di sini pada Sabtu.

Beliau berkata penyampaia­n sumbangan barangan keperluan termasuk beras dan minyak masak itu dianggarka­n bernilai RM100,000 dan ia menjadi medium kepada anak kelahiran Sik yang telah berjaya untuk kembali menyumbang bakti terhadap masyarakat di daerah itu.

“Ini merupakan inisiatif kami dalam usaha membantu golongan memerlukan, selaras dengan matlamat penubuhan kelab ini. Selain menyalurka­n sumbangan kepada golongan asnaf dan berpendapa­tan rendah, peranan KAAS juga meliputi aspek pendidikan bagi membantu melahirkan lebih ramai generasi muda yang berjaya,” katanya. - Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia