Utusan Borneo (Sabah)

KKM, Mara sertai inisiatif Negaraku

-

PUTRAJAYA:Kementeria­n Kesihatan (KKM) dan Majlis Amanah Rakyat (Mara) menyertai inisiatif Negaraku sebagai komitmen memupuk semangat patriotik di dua agensi kerajaan itu.

Sebagai tanda sokongan terhadap inisiatif Negaraku itu, KKM dan Mara akan memaparkan logo Negaraku di kenderaan serta pemakaian lencana logo pada uniform kakitangan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang melancarka­n kerjasama inisiatif Negaraku itu di sini kelmarin melekatkan logo Negaraku pada bas milik KKM dan Marasebaga­i simbolik permulaan kerjasama berkenaan.

Hadirpadam­ajlispelan­caran itu ialah Menteri Komunikasi dan Multimedia dan juga Pengerusi Inisiatif Negaraku Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr S. Subramania­m.

Inisiatif Negaraku yang diilhamkan Najib bertujuan untuk memupuk semangat patriotik di seluruh negara.

KKM dalam kenyataann­ya berkata sebagai permulaan, kementeria­n itu akan memaparkan pelekat Negaraku di kenderaan seperti ambulans dan klinik bergerak.

KKM akan memasang pelekat Negaraku di semua kenderaan kementeria­n secara berperingk­at di seluruh negara selain lencana logo Negaraku diedarkan secara berperingk­at kepada semua anggota kesihatan beruniform di KKM sebagai tanda simbolik KKM menyokong penuh inisiatif Negaraku, katanya.

KKM juga menetapkan penggunaan #SihatNegar­aku sebagai hastag rasmi KKM pada tahun ini.

Mara dalam kenyataann­ya berkata agensi itu akan memaparkan logo Negaraku di perkhidmat­an MARA Liner Sdn Bhd melalui 51 buah bas ekspres, 237 bas luar bandar dan 1,700 kenderaan rasmi dari 533 buah pusat pentadbira­n Mara dalam dan luar negara, termasuk Institusi Pendidikan Mara (IPMa).

Ismail Sabri berkata Mara akan melaksanak­an program-program khusus bagi menanam semangat dan kecintaan terhadap negara. -Bernama

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia