Utusan Borneo (Sabah)

Sedikit bantuan ringankan beban

102 asnaf terima bantuan Masjid Nurul Iman Kg. Pasir Putih Putatan

- Oleh HASSIM HAJI OTHMAN

PUTATAN: Seramai 102 oranggolon­ganasnafke­riah Kampung (Kg) Pasir Putih Putatan menerima bantuan wang tunai dan beras dalam Majlis Penyampaia­n Bantuan Kepada Golongan Asnaf dan Majlis Berbuka Puasa anjuran Masjid Nurul Iman dan Usia Kg. Pasir Putih, di sini pada Ahad.

Penerima bantuan terdiri daripada 73 orang dalam kalangan warga emas, ibu tunggal dan orang kurang upaya manakala 29 lagi ialah kalangan anak yatim.

Berucap di majlis itu Pengerusi Jawatankua­sa Masjid Nurul Iman Kg. Pasir Putih, Datuk Haji Mohd. Dahali Haji Matsin berkata, bantuan yang diagih-agihkan kepada 102 penerima pada hari ini adalah merupakan sumbangan daripada para jemaah Masjid Nurul Iman yang hadir sepanjang bulan Ramadan pada tahun ini.

Katanya, pada menjelang Ramadan lalu pihak Jawatankua­sa Masjid Nurul Iman telah menubuhkan Tabung Aktiviti dan Tabung Kebajikan.

“Alhamdulil­lah dengan rasa murah hati daripada para jemaah masjid, akhirnya kita dapat mengumpul satu dana yang besar iaitu kirakira RM8,575.00.

“Dan wang inilah yang kita gunakan untuk diagihagih­kan kembali kepada golongan asnaf dalam mereka menghadapi bulan Ramadan dan tibanya kehadiran Syawal tidak lama lagi.

Katanya,selainsumb­angan daripada Masjid Nurul Iman para penerima juga dapat sumbangan daripada orang perseorang­an yang turut menghulurk­an kewangan untuk tujuan amal ini.

“Semoga sumbangan bantuan yang diterima hari ini, walaupun ianya kecil diharap akan memberi manfaat di saat-saat kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri beberapa hari lagi,” katanya.

Sehubungan itu Dahali mewakili Jawatankua­sa Masjid Nurul Iman mengucapka­n ribuan terimakasi­h kepada semua penyumbang­penyumbang yang tidak jemu-jemu menghulurk­an

“Alhamdulil­lah

dengan rasa murah hati daripada para jemaah masjid, akhirnya kita dapat mengumpul satu dana yang besar iaitu kira-kira RM8,575.00. Dan wang inilah yang kita gunakan untuk diagih-agihkan kembali kepada golongan asnaf dalam mereka menghadapi bulan Ramadan dan tibanya kehadiran Syawal tidak lama lagi. DATUK HAJI MOHD. DAHALI HAJI MATSIN Pengerusi Jawatankua­sa Masjid Nurul Iman Kg. Pasir Putih

 ??  ?? GOLONGAN asnaf ketika mendaftar nama untuk menerima sumbangan di majlis itu. USTAZ IKHWAN sumbangan baik menerusi tabung masjid mahupun menerusi tabung-tabung yang diadakan sepanjang bulan Ramadan ini.
GOLONGAN asnaf ketika mendaftar nama untuk menerima sumbangan di majlis itu. USTAZ IKHWAN sumbangan baik menerusi tabung masjid mahupun menerusi tabung-tabung yang diadakan sepanjang bulan Ramadan ini.
 ??  ?? SEBAHAGIAN golongan asnaf berkumpul di Masjid Nurul Iman di majlis itu.
Beliau berharap program seumpa ini akan dapat diteruskan di masa-masa akan datang.
Pada majlis itu para jemaah masjid turut berkesempa­tan mendengar tazkirah yang disampaika­n oleh...
SEBAHAGIAN golongan asnaf berkumpul di Masjid Nurul Iman di majlis itu. Beliau berharap program seumpa ini akan dapat diteruskan di masa-masa akan datang. Pada majlis itu para jemaah masjid turut berkesempa­tan mendengar tazkirah yang disampaika­n oleh...
 ??  ?? PENYAMPAIA­N sumbangan beras kepada golongan asnaf. ANTARA anak-anak yatim yang menerima sumbangan di majlis itu. JAWATANKUA­SA wanita Masjid Nurul Iman Kg. Pasir Putih merakamkan kenangan.
PENYAMPAIA­N sumbangan beras kepada golongan asnaf. ANTARA anak-anak yatim yang menerima sumbangan di majlis itu. JAWATANKUA­SA wanita Masjid Nurul Iman Kg. Pasir Putih merakamkan kenangan.
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? DAHALI (duduk tengah) bersama Jawatankua­sa Masjid Nurul Iman Kg. Pasir Putih.
DAHALI (duduk tengah) bersama Jawatankua­sa Masjid Nurul Iman Kg. Pasir Putih.
 ??  ?? DAHALI bersama tetamu khas menyampaik­an bantuan kepada anak-anak yatim.
DAHALI bersama tetamu khas menyampaik­an bantuan kepada anak-anak yatim.
 ??  ?? PARA hadirin di majlis berbuka puasa di Masjid Nurul Iman Kg. Pasir Putih.
PARA hadirin di majlis berbuka puasa di Masjid Nurul Iman Kg. Pasir Putih.
 ??  ?? GOLONGAN asnaf menerima bungkusan makanan di majlis itu.
GOLONGAN asnaf menerima bungkusan makanan di majlis itu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia