Utusan Borneo (Sabah)

Katy Perry catat sejarah Twitter dengan 100 juta pengikut

-

BINTANG pop Katy Perry telah melakar sejarah dengan menjadi pengguna pertama yang mengumpulk­an 100 juta orang pengikut di dalam Twitter, umum platform media sosial.

“Pada hari ini kami #WITNESS (menyaksika­n) sejarah,” kata Twitter dalam satu tweet, merujuk kepada tajuk bagi album kelima Perry yang baharu dikeluarka­n.

“Tahniah @katyperry, menjadi yang pertama mencapai 100 juta pengikut! #LoveKaty.”

Penyanyi berusia 32 tahun itu baru-baru ini telah striming secara langsung kehidupann­ya selama 96 jam, menjemput para peminat untuk menonton ketika beliau tidur, memasak, melakukan yoga, memeluk anjingnya Nugget dan berbual dengan beberapa orang selebriti yang datang ke rumahnya.

Di sebalik meletakkan hidupnya sementara waktu dalam pemerhatia­n dengan 41 buah kamera, Perry – dilahirkan sebagai Katheryn Hudson kepada pasangan ibu bapa Kristian konservati­f di California – menyatakan beliau berusaha untuk menguruska­n perhatian terhadap hidupnya secara lebih meluas.

“Saya membentuk perkara mengenai Katy Perry ini supaya semua orang mengetahui­nya dan itulah sebab kenapa mereka perlu melihatnya dan ia sangat menarik. Namun ia lebih dari pada zahirnya,” katanya memberitah­u ahli terapi Siri Singh.

“Saya adalah manusia dan saya hidup di bawah pengawasan yang gila ini,” tambah beliau dengan air matanya telah merosakkan maskaranya.

Penyanyi Justin Bieber menyusul di Twitter dengan hanya 97 juta orang pengikut, sementara pencabar pop Perry Taylor Swift mempunyai 85 juta.

— AFP

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia