Utusan Borneo (Sabah)

Cabaran Keningau RC Crawler

- Oleh JOHAN AZIZ

KENINGAU: Pasukan Keningau A dan Ambuak Keningau muncul sebagai juara kategori Pro dan Amatur dalam Cabaran Keningau RC Crawler 1.9 Hardcore yang diadakan di Kampung Agudon di sini baru-baru ini.

Keningau A yang dianggota oleh Ah Yung, Mak Chee Kok dan Junior Mak menerima hadiah berupa trofi dan wang tunai RM600 manakala Ambuak Keningau yang dianggotai oleh Jengky, Franky Jaslion dan Gary Lin menerima hadiah berupa trofi dan wang tunai RM300.

Naib juara kategori Pro pasukan Gata-Gata Ranau yang dianggotai oleh Iki, DannydanYu­syangmemba­wa pulang hadiah trofi dan wang tunai RM300, tempat ketiga dimenangi oleh Borneo Candy B dari Kota Kinabalu dianggotai oleh Joro, Steven dan Hao Trukin menerima hadiah trophi dan RM150 sementara tempat keempat dimenangi oleh pasukan Guni-Guni Ranau dianggotai oleh Kentung, Danny dan Goboi dan menerima hadiah trofi.

Naib Juara kategori Amatur dimenangi oleh pasukan M.A.A yang dianggotai oleh Alexandre Chang, Andy dan Maxwell yang menerima hadiah trofi dan RM150, tempat ketiga pasukan Keningau B dianggotai oleh CK Ming, Alan dan Tung Tung menerima hadiah trofi dan RM50 sementara tempat keempat pasukan Kinabatang­an B dianggotai oleh Khairul Samiun, Noor Azman Othman dan Hairsah Harris menerima hadiah trofi. Kinabatang­an B turut memenangi kategori Rosak King dan menerima hadiah trophi.

Presiden Keningau RC Crawler yang juga Pengerusi Penganjur, Gary Lin turut mengucapka­n terima kasih kepada semua AJK dan petugas-petugas yang terlibat dalam penganjura­n itu.

“Saya juga mengucapka­n terima kasih kepada semua penaja terdiri Supra Car Accessorie­s, RST Restore Enterprise, Heng Heng Enterprise, Mile One Cysle, Best Borneo, Li Trading, Kapitan Wong Ah Mok, D&S Marketing, Anthony Hardware Machinery Trading, Chau Transport, Bumimas Transport, Ah Yung Enterprise, Work Carburator Turbo Full Blast, Adika Foodcourt dan Foo Loong Race Mill yang turut menjayakan cabaran ini,” katanya.

 ??  ?? PARA peserta terpaksa menggunaka­n kecekapan untuk melalui halangan menyeberan­gi jambatan yang diperbuat daripada
kayu.
PARA peserta terpaksa menggunaka­n kecekapan untuk melalui halangan menyeberan­gi jambatan yang diperbuat daripada kayu.
 ??  ?? PARA peserta bergambar beramai-ramai setelah menamatkan cabaran dua hari itu.
PARA peserta bergambar beramai-ramai setelah menamatkan cabaran dua hari itu.
 ??  ?? JUARA kategori Amateur, pasukan Ambuak Keningau.
JUARA kategori Amateur, pasukan Ambuak Keningau.
 ??  ?? JUARA kategori Pro pasukan Keningau A.
JUARA kategori Pro pasukan Keningau A.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia