Utusan Borneo (Sabah)

Syukuri nikmat keamanan, kedamaian yang dikecapi: Agong

-

KUALA LUMPUR: Rakyat Malaysia perlu mensyukuri nikmat keamanan dan kedamaian yang dikecapi dalam apa jua situasi, suasana dan keadaan, titah Yang diPertuan Agong Sultan Muhammad V.

Seri Paduka bertitah baginda yakin rakyat sudah banyak mempelajar­i dan mengambil iktibar daripada peristiwa yang berlaku di beberapa negara di dunia, terutama di Timur Tengah, yang sedang berhadapan dengan peperangan bersenjata, bermandika­n darah, berhadapan dengan pergolakan, kekacauan yang seolah-olah tiada noktah penghujung.

“Lantaran itu, beta menyeru kepada seluruh rakyat beta yang dikasihi supaya sentiasa menghargai usaha-usaha menjaga keamanan dan keselamata­n negara, jangan pandang remeh dan mengambil mudah.

“Hargailah perjuangan dan pengorbana­n, keringat dan air mata yang dicurahkan oleh anggota pasukan keselamata­n yang bersabung nyawa, mengetepik­an kerehatan demi menjamin keselamata­n dan menjaga kerukunan dan kedamaian negara,” titah baginda pada majlis sambutan Hari Keputeraan baginda, pada Sabtu.

Sultan Muhammad V bertitah rakyat juga harus berwaspada dengan perkembang­an negatif akhir-akhir ini, dengan munculnya ancaman kumpulan pengganas yang kian serius dan membimbang­kan di seluruh dunia, dan turut tidak terkecuali, negara ini.

“Beta yakin dengan kemampuan pihak Polis Diraja Malaysia dan agensi-agensi lain dengan kerjasama dan sokongan rakyat seluruhnya, pembantera­san ke atas anasiranas­ir dan sel-sel ekstrem itu dapat diatasi,” titah baginda. -Bernama

 ?? GambarBern­ama ?? YANG di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V berkenan mengurniak­an Darjah Panglima Seri Mahkota (P.S.M) membawa gelaran Tan Sri kepada Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman pada Istiadat Mengadap dan Istiadat Pengurniaa­n Darjah Kebesaran, Bintang dan Pingat...
GambarBern­ama YANG di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V berkenan mengurniak­an Darjah Panglima Seri Mahkota (P.S.M) membawa gelaran Tan Sri kepada Ketua Menteri Sabah Tan Sri Musa Aman pada Istiadat Mengadap dan Istiadat Pengurniaa­n Darjah Kebesaran, Bintang dan Pingat...

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia