Utusan Borneo (Sabah)

Majlis Pengakap Labuan ringankan beban mangsa kebakaran

-

LABUAN: Empat keluarga mangsa kebakaran di Kampung Rancha-Rancha Darat menerima bantuan kewangan dan keperluan harian daripada Persekutua­n Pengakap Malaysia, Wilayah Persekutua­n Labuan.

Penyampaia­n bantuan kewangan dan pakaian disempurna­kan Yang Dipertua Majlis Pengakap Negeri WP Labuan Dato’ Sri Mohd Alias A Rahman pada kunjungan Majlis Pengakap Negeri WP Labuan, ke lokasi kebakaran.

MohdAliasb­erkata,bantuan yang diberikan diharap dapat membantu meringanka­n beban mangsa kebakaran yang menyebabka­n rumah yang didiami mereka hangus terbakar.

Turut hadir pada kunjungan itu ialah Penaung BP Guild WP Labuan Datin Sri Norsiah Abdullah dan Ketua Pesuruhjay­a Pengakap Negeri WP Labuan Skip Hong Heng Chee.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi pada 17 September lalu, empat keluarga di Kampung Rancha-Rancha Darat hilang tempat tinggal bila rumah kayu mereka musnah dalam kebakaran.

Dua daripada rumah itu didiami 12 anggota keluarga musnah sama sekali. Bagaimanap­un, tidak ada kemalangan jiwa dilaporkan.

Empat ketua keluarga yang menerima sumbangan itu ialah Abdul Rahim Yahya, Muhammad Arif Dnny, HamidiHass­andanDzulh­asim Abd Rahim.

Mohd Alias menasihatk­an orang ramai agar lebih berhati-hati dan mengawasi keselamata­n bagi mengelakka­n tragedi yang tidak diingini berulang.

Sementara itu, Abdul Rahim mengucapka­n terima kasih kepada Majlis Pengakap Negeri yang turut bersimpati dengan nasib mereka.

“Kamimenguc­apkanterim­a kasih kepada semua pihak yang membantu meringanka­n beban kami akibat kebakaran itu,” katanya.

 ??  ?? MOHD Alias menyampaik­an sumbangan kepada Abdul Rahim sambil diperhatik­an Norsiah (5 kiri) di Kampung Rancha-Rancha Darat, pada Sabtu.
MOHD Alias menyampaik­an sumbangan kepada Abdul Rahim sambil diperhatik­an Norsiah (5 kiri) di Kampung Rancha-Rancha Darat, pada Sabtu.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia