Utusan Borneo (Sabah)

Capai matlamat kecergasan anda di rumah dalam masa lebih singkat dengan HIIT

-

PERNAHKAH anda fikir bahawa anda tidak ada masa untuk bersenam? Apa yang anda perlukan adalah ‘high intensity interval training’ (latihan selang intensiti tinggi) atau HIIT. HIIT merupakan satu teknik latihan di mana anda memberi usaha 100 peratus, menerusi senaman cepat yang intensif, diikuti tempoh pemulihan yang singkat. Latihan seperti ini meningkatk­an jumlah lemak yang kita bakar bagi setiap sesi – dalam masa yang jauh lebih singkat, tetapi pada waktu yang sama menaikkan kadar jantung anda.

Jenama kecergasan No. 1 Amerika Syarikat, ProForm memperkena­lkan peralatan kecergasan rumah terbaharu mereka, CARDIO HIIT TRAINER yang merupakan hibrid unik yang menggabung­kan manfaat alat ‘stepper’ dan alat ‘elliptical’ yang menguatkan bahagian atas dan bawah badan serentak dengan impak yang kurang pada sendi.

ProForm CARDIO HIIT Trainer merupakan jenis langkah yang betul ke arah matlamat kecergasan anda yang kita dapat dengan mudah capai dalam keselesaan rumah kita sendiri.

Dengan 24 tahap ketahanan digital, HIIT Trainer membolehka­n kita untuk bermula dengan mudah dan maju kepada intensif di mana setiap tahap adalah lancar, kurang pergeseran, dan senyap dengan SMR, Silent Magnetic Resistance, yang dipatenkan.

Peralatan ini bukan sahaja menyediaka­n senaman bahagian bawah badan yang hebat, ia juga membolehka­n kita untuk menggunaka­n bahagian atas badan bagi senaman yang lebih lengkap dengan menggunaka­n hendal pelbagai fungsi.

Paparan cahaya belakang 7” yang mudah dibaca mencatatka­n kelajuan, masa, jarak dan kalori yang dibakar setiap kali anda bersenam. Anda juga dapat menjejaki statistik anda dan memecah rekod anda sendiri pada bilabila masa.

Salah satu kebimbanga­n terbesar yang orang ada mengenai peralatan kecergasan di rumah ialah jumlah ruang yang diperlukan­nya. ProForm Cardio HIIT Trainer menyelesai­kan kebimbanga­n itudenganr­ekabentukn­yayang kompak dan hanya mengisi separuh ruang alat ‘elliptical’ biasa, untuk memberikan anda ruang lebihan yang banyak dengan pergerakan yang mudah menggunaka­n roda pengangkut­an yang dipasang pada bahagian depan.

Apabila kita memijak pedal HITT Trainer, kita mendapat akses segera kepada 32 program latihan profesiona­l yang dipasang sepenuhnya dan siap sedia untuk digunakan.

Ia turut memaparkan banyak ciri lain seperti pemegang tablet bersepadu, kipas senaman ‘coolaire’, audio serasi dengan iPod dan Pemantau Kadar Degupan Jantung EKG Grip untuk latihan kadar jantung.

Berunding dengan doktor anda sebelum memulakan sebarang program senaman.

Fitness Concept akan mengadakan promosi Hari Jantung Sedunia dari sekarang hingga 15 Oktober untuk treadmill, basikal senaman, stesen gim, dan banyak lagi dengan hadiah dalam kedai percuma, tawaran pembelian dengan pembelian, dan lebih banyak lagi tawaran hebat.

Tertakluk kepada terma dan syarat bagi harga dan promosi di atas dan sementara stok masih ada.

Pro-Form Cardio HIIT Trainer disediakan secara eksklusif di semua kedai Fitness Concept di seluruh negara. Belilah Pro-Form Cardio HIIT Trainer dan dapatkan Gelang Smart Activity Tracker bernilai RM415 secara percuma.

Sempena Hari Jantung Sedunia, Fitness Concept mengadakan kempen derma dan pemeriksaa­n lemak badan untuk menimbulka­n kesedaran tentang penyakit jantung dan pencegahan strok. Fitness Concept akan menderma RM25 kepada Yayasan Jantung Negara dengan setiap pembelian peralatan kardio.

Fitness Concept merupakan Rangkaian Pakar Kecergasan Terbesar di Malaysia seperti yang disahkan oleh Malaysia Book of Records dengan 45 outlet di pusat beli belah utama di seluruh negara.

Biarlah Fitness Concept mengakses keperluan kecergasan anda, dan cadangkan produk terbaik yang sesuai untuk anda dan keluarga anda. Fitness Concept percaya kecergasan bermula di rumah. Singgah di mana-mana kedai kami hari ini atau hubungi 082-238803 (The Spring, Kuching), 085438810 (Bintang Megamall, Miri), 088-204198 (Suria Sabah Shopping Mall) atau 088-274227 (Pusat Beli Belah IMAGO, Kota Kinabalu) untuk maklumat lanjut. Beli belah dalam talian: www. fitnesscon­cept.com.my atau emel pertanyaan anda ke enquiries@fitnesscon­cept. com.my.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia