Utusan Borneo (Sabah)

Sabah sedia hadapi cabaran

Karnival Kebangsaan Liga Zon Akademi Tunas 2017

- Oleh DESMOND QWEK (dari kiri), Omar dan Hashim.

KOTA KINABALU: Pemain-pemainmuda­Sabah siap sedia menghadapi Karnival Kebangsaan Liga Zon Akademi Tunas 2017 Program Pembanguna­n Bola Sepak Negara 2017.

Sabah diwakili pasukan 10, 11 dan 12 tahun lelaki akan bersaingan di kejohanan dua hari itu di Universiti Pendidikan Sultan Idris, Kampus Sultan Abdul Jalil Shah, Tanjung Malim, Perak bermula hari ini dan esok.

Ketua jurulatih remaja Program Pembanguna­n Bola Sepak Kebangsaan (NFDP) Sabah; Omar Maya Amat berkata, semua pemain menunjukka­n semangat yang berkobar-kobar untuk memberikan yang terbaik.

“Latihan pusat pasukan ini telah berlangsun­g bermula 1-8 November di Kota Kinabalu. Kombinasi para pemain agak baik dan kita berharap mereka dapat menuruti arahan dan taktik permainan yang akan digunakan oleh para jurulatih pasukan masing-masing.

“Kita juga berharap semua pemain dapat bertanding dengan disiplin yang tinggi, menunjukka­n kebolehan tertinggi masing-masing dan

“Kita juga berharap semua pemain dapat bertanding dengan disiplin yang tinggi, menunjukka­n kebolehan tertinggi masingmasi­ng dan berjuang berhabis-habisan dalam setiap perlawanan ” yang diharungi. OMAR MAYA AMAT Ketua jurulatih remaja Program Pembanguna­n Bola Sepak Kebangsaan (NFDP) Sabah

berjuang berhabis-habisan dalam setiap perlawanan yang diharungi,” jelas Omar yang juga ketua kontinjen pasukan.

Pasukan 10 tahun ke bawah di bawah bimbingan ketua jurulatih Ibrahim Shah Alicha dibantu oleh jurulatih pasukan Rafiza Foji dan pembantu jurulatih Harun Mursidi.

Pasukan 11 tahun ke bawah di bawah bimbingan ketua jurulatih Hashim Hamzah dibantu jurulatih pasukan Juzaidy Salamat dan pembantu jurulatih Carol Peter Robin.

Manakala pasukan 12 tahun ke bawah berada di bawah

OMUS

bimbangan ketua jurulatih Onus Amat dibantu oleh jurulatih pasukan Norsi Sabtari dan dua penolong jurulatih iaitu Azmi Ismail dan Andy Nasar.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? (Gambar atas) PARA pemain Sabah merakamkan kenangan sebelum bertolak dari Lapangan Terbang Antarabang­sa Kota Kinabalu (LTAKK) pada Khamis.
(Gambar atas) PARA pemain Sabah merakamkan kenangan sebelum bertolak dari Lapangan Terbang Antarabang­sa Kota Kinabalu (LTAKK) pada Khamis.
 ??  ?? ANTARA pemain giat menjalani latihan penyesuaia­n diri di Tanjung Malim, Perak pada Jumaat.
ANTARA pemain giat menjalani latihan penyesuaia­n diri di Tanjung Malim, Perak pada Jumaat.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia