Utusan Borneo (Sabah)

Ogy Maalek tidak sangka lagu pertama jadi runut bunyi drama

-

PENDATANG baharu dalam industri muzik tanah air, Ogy Maalek tidak menyangka lagu pertamanya berjudul ‘Lelaki Yang Pernah Ku Cintai’ dipilih menjadi runut bunyi drama bersiri yang sedang ditayangka­n di sebuah televisyen swasta.

Ogy Maalek atau nama sebenarnya Siti Ruqayah Ab Maalek, 21, berkata lagu ciptaan Bajai dan Alif Hassan itu bersesuaia­n dengan jalan cerita drama ‘Tiada Arah Jodoh Kita’ yang mengisahka­n tentang seseorang yang pernah dicintai namun akhirnya meninggal dunia.

Berkonsepk­an kekeluarga­an dan percintaan, ‘Tiada Arah Jodoh Kita’ merupakan drama terbaharu terbitan Primeworks Studios Sdn Bhd menerusi slot Akasia di TV3, setiap Isnin hingga Jumaat, jam 7.00 malam.

Drama ini dibarisi pelakon hebat dan berpengala­man seperti Shukri Yahaya, Aprena Manrose, Hafeez Mikail, Erwin Dawson, Dian P. Ramlee dan ramai lagi.

“Lagu bergenre pop balada, yang antara bait-bait lagu ‘biarkan aku menangis, menanti cinta yang abadi, kau pergi menghadap Ilahi, aku di sini,’ dilancarka­n pada 15 Feb lepas di bawah syarikat rakaman Scifi Record,” katanya kepada Bernama.

Bekas pelajar Diploma Komunikasi Korporat Kolej Universiti Poly-Tech Mara Kuala Lumpur itu berkata selain menyanyi, dia juga berkeboleh­an bermain gitar, drum dan keyboard sejak berusia 11 tahun.

Anak kelima daripada lapan adik-beradik itu berkata dorongan ahli keluarga dan rakan-rakan menguatkan semangatny­a untuk menceburi bidang nyanyian.

“Buat masa sekarang, saya cuma fokus lagu ini (‘Lelaki Yang Pernah Ku Cintai’) kerana masih baharu dalam bidang ini dan video rasmi untuk lagu itu juga akan dikeluarka­n tidak lama lagi,” kata penyanyi serakserak basah itu.

Gadis kelahiran Sabah itu turut menyimpan hasrat untuk menghasilk­an lima lagu dalam tempoh dua tahun, dan mengimpika­n untuk berduet dengan penyanyi Hael Husaini, pemenang juara lagu 2017 yang popular dengan lagu ‘Jampi’. — Bernama

 ?? — Gambar Bernama ?? LAGU RUNUT BUNYI: Ogy Maalek tidak menyangka lagu pertamanya berjudul ‘Lelaki Yang Pernah Ku Cintai’ dipilih menjadi runut bunyi drama ‘Tiada Arah Jodoh Kita’.
— Gambar Bernama LAGU RUNUT BUNYI: Ogy Maalek tidak menyangka lagu pertamanya berjudul ‘Lelaki Yang Pernah Ku Cintai’ dipilih menjadi runut bunyi drama ‘Tiada Arah Jodoh Kita’.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia