Utusan Borneo (Sabah)

Polis tangkap 11 individu termasuk tiga suspek pengedar dadah

- Oleh AMIR ANUAR

TAWAU: Polis menangkap 11 suspek termasuk tiga disyaki pengedar dan penjual dadah dalam Ops Cegah Jenayah dan Ops Sarang Bersepadu di sini, selama empat hari sehingga Sabtu.

KetuaPolis­DaerahSemp­orna Supt Peter Umbuas berkata pasukannya turut merampas dadah dipercayai syabu seberat kira-kira 97.05 gram.

“Kita sudah mengenalpa­sti tiga suspek pengedar dan penjual dadah yang akan diambil tindakan tegas mengikut Langkah-Langkah Pencegahan Khas Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1985.

“Mereka berusia dalam lingkungan 30-an dan 40-an termasuk seorang wanita, yang diberkas secara berasingan,” katanya pada sidang media di IPD Semporna, di sini pada Ahad.

Peter berkata tangkapan terbabit dilakukan di sekitar Kg Ice Box, Kg Batu, Kg Sri Aman dan Kg Baru Pulau Bum Bum, malah polis turut merampas peralatan membungkus syabu.

Katanya polis mengesyaki dadah terbabit hendak dipasarkan di sekitar kawasan pesisiran pantai dan kampungkam­pung yang terdapat di daerah ini.

“Siasatan dibuka mengikut Seksyen39B­ADB1952,Seksyen 39A (1) ADB 1952 dan Seksyen 15 (1) (a) ADB 1952 (lain-lain kesalahanm­elibatkant­angkapan selebihnya),” katanya.

 ??  ?? PETER bersama pegawai dan anggotanya menunjukka­n barang rampasan daripada PDRM Semporna.
PETER bersama pegawai dan anggotanya menunjukka­n barang rampasan daripada PDRM Semporna.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia