Utusan Borneo (Sabah)

IPD Bintulu rai anggota bertugas pada PRU14

-

BINTULU: Polis Diraja Malaysia (PDRM) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Bintulu meraikan anggotanya yang bertugas pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) di Dewan Serba Guna IPD Bintulu di sini,baru-baru ini.

Majlis itu sebagai penghargaa­n kepada anggota PDRM Bintulu yang menjalanka­n tugas mereka dengan baik bermula proses penamaan calon pada 28 April sehingga proses pembuangan undi pada 9 Mei lalu.

Pada majlis itu, Ketua Polis Daerah Bintulu Superinten­den Zulkipli Suhaili menzahirka­n penghargaa­n terhadap semua anggota PDRM bertugas dengan baik sepanjang proses PRU14 kali ini.

“Anda semua (PDRM) telah melakukan yang terbaik bagi memastikan proses PRU14 berjalan dengan lancar tanpa sebarang kekacauan atau insiden yang tidak diingini,” katanya.

Justeru, beliau berharap anggota PDRM meneruskan rekod kerja cekap ini bukan hanya pada musim pilihan raya, namun sepanjang mereka berkhidmat dalam kepolisan.

“Ini bagi memastikan keselamata­n serta kesejahter­aan hidup rakyat sekali gus menjadikan Bintulu sebagai sebuah bandar yang selesa untuk didiami.

“PDRM amat komited serta bersungguh-sungguh menjalanka­n tugas mereka bagi memastikan proses pilihan raya berjalan dengan lancar,” jelasnya.

Pada masa sama, anggota PDRM sentiasa bersedia bagi menangkis sebarang kekacauan yang boleh timbul sepanjang tempoh berkempen.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia