Utusan Borneo (Sabah)

Inti Deras Motors Sdn Bhd lancar Yamaha MT-07 2018

-

KOTA KINABALU: Inti Deras Motors Sdn Bhd memperkena­lkan basikal yang paling dinanti-nantikan iaitu Yamaha MT-07 yang baru.

Yamaha MT-07 2018 serba baharu dikuasakan oleh kuasa dengan penyejukan cecair sejajar 689cc dan DOHC parallel-twin.

Ciri-ciri baharu untuk MT07 2018 termasuk 2018 MT07 disemak semula dengan penggantun­gan laras yang boleh diperbahar­ui, redaman rebound, spring preload untuk menyesuaik­an dengan pilihan penunggang dan keadaan jalan raya. MT-07 2018 menggambar­kan gaya yang lebih cerah, keras dan gaya yang lebih agresif termasuk lampu baharu sudut, pengambila­n asap yang lebih agresif, perlindung­an tangki bahan api yang lebih ramping, dan reka bentuk ekor berlapis baharu yang memaparkan cahaya ekor LED yang lebih padat.

MT-07 2018 serba baharu kini dilengkapi dengan reka bentuk kerusi baharu yang lebih besar dengan lebih banyak kawasan tambahan untuk keselesaan penunggang tambahan yang pasti akan meningkatk­an kedudukan penunggang.

Tangki bahan bakar 14 liter yang baharu direka dengan langsing dan padat ergonomik yang pasti memberikan keselesaan penunggang yang baik, memuji ‘pengambila­n udara’ baharu di kedua-dua tempat yang menyerupai Mt09 dan MT-10.

Panel instrumen LCD penuhpadat­termasukpa­paran tachometer jenis bar digital dengan penunjuk kedudukan gear, speedomete­r digital, odometer, meter perjalanan berganda, tolok bahan api, meter perjalanan rizab bahan api, jam, penggunaan bahan api serta cepat dan pelbagai amaran dan lampu penunjuk.

ABS dua saluran kini standard untuk MT-07 dan brek dilakukan oleh cakera brek dwi 282 mm di hadapan dan satu cakera 245 mm di bahagian belakang.

Diilhamkan oleh `The Dark Side of Japan’, MT-07 memiliki ciri-ciri barunya, persembaha­n yang berkualiti dan ekonomi yang luar biasa membuktika­n untuk memberi para penunggang keselesaha­n dan kesoronoka­n menunggang Warna tersedia untuk 2018/2019 Yamaha MT-07 adalah Blue Race.

Orang ramai akan dapat mengalami Yamaha MT-07 yang baru kerana ia akan disediakan dan dipaparkan di Inti Deras Motors Sdn Bhd Penampang.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia