Utusan Borneo (Sabah)

Empat warga asing ditahan dalam dua serbuan

-

MUKAH: Empat warga asing berjaya ditahan di Dalat pada Sabtu dalam dua serbuan berbeza di rumah kongsi kerana disyaki terlibat dadah dan memiliki senapang angin.

Menurut Ketua Polis Daerah Mukah DSP Jimmy Panyau, serbuan pertama dilakukan jam 2.30 petang oleh anggota Jabatan Siasatan

Jenayah Jenayah Jenayah dan dan dan Narkotik Narkotik Narkotik Daerah Daerah Daerah (BSJND) (BSJND) (BSJND) Mukah Mukah Mukah yang yang yang berjaya berjaya berjaya menahan menahan menahan seorang seorang seorang suspek suspek suspek dan dan dan merampas merampas merampas 11 11 11 tiub tiub tiub penyedut penyedut penyedut minuman minuman minuman dipercayai dipercayai dipercayai mengandung­i mengandung­i mengandung­i dadah dadah dadah jenis jenis jenis Methampeth­amine. Methampeth­amine. Methampeth­amine.

“Lelaki “Lelaki “Lelaki warga warga warga asing asing asing itu itu itu turut turut turut didapati didapati didapati positif positif positif dadah dadah dadah jenis jenis jenis sama,” sama,” sama,” katanya katanya katanya kepada kepada kepada Utusan Utusan Utusan Borneo. Borneo. Borneo.

Kes disiasat di bawah Seksyen 12 (2) dan Seksyen 15 (1) (a) Akta Dadah berbahaya 1952.

Tangkapan kedua pula juga melibatkan tiga lagi warga asing dipercayai memiliki dua laras senapang angin.

Kes disiasat di bawah Seksyen 8 Akta Senjata Api 1960.

“Kedua-dua tangkapan turut mendapati semua suspek tidak memiliki dokumen perjalanan sah ke negara ini,” ujarnya.

Keempat-empat warga asing akan ditahan reman untuk tujuan siasatan lanjut pihak polis.

Jimmy turut berkata, pihaknya secara serius akan menangani penglibata­n warga asing dalam kes dadah serta senjata api dan berjanji ia akan dilaksanak­an secara berterusan.

 ??  ?? DUA laras senapang angin yang dirampas polis.
DUA laras senapang angin yang dirampas polis.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia