Utusan Borneo (Sabah)

Life Water K2 anjur kempen derma darah pada 26 Mei

-

SANDAKAN: Life Water Industries Sdn Bhd (Life Water K2) dengan kerjasama Jabatan Perubatan Transfusi Hospital Duchess Of Kent (DOK) Sandakan akan mengadakan Kempen Derma Darah ‘Donate Blood For Life’ pada 26 Mei ini (Ahad), bermula 8 pagi hingga 12.30 tengahhari­diDewanSel­ingan, Klinik Pakar Hospital DOK, di sini.

Pengarah program tersebut Sim Kwang Liang berkata, programkem­pendermada­rah itu diadakan bersempena dengan sambutan Hari Penderma Darah Sedunia 2019.

Katanya, orang ramai khususnya penduduk daerah Sandakan dan sekitarnya terutama penderma bukan beragama Islam dijemput hadir menderma darah untuk menjayakan program tersebut yang turut diadakan sempena bulan Ramadan.

“Kempen derma darah ini merupakan kali kedua diadakan dalam tahun 2019 sejak menandatan­gan perjanjian persefaham­an (MoU) antara pihak Life WaterK2den­ganUnitTab­ung Darah (UTD) Hospital DOK Sandakan,” katanya dalam satu kenyataan.

Sim yang juga Penyelia Pembanguna­n Pemasaran K2 merangkap Ketua Jawatankua­sa Bencana Alam (JKBA) melalui program ‘tanggungja­wab sosial korporat’ (CSR) pihak syarikat Life Water Industries Sdn Bhd (K2) menjelaska­n, pihak hospital DOK Sandakan amat mengalualu­kan dan memerlukan penganjura­n kempen derma darah dalam bulan Ramadan kerana setiap tahun pada bulan Ramadan memang sukar mendapat bekalan darah yang mencukupi untuk menampung keperluan darah di hospital terbabit.

Justeru katanya, keprihatin­anorangram­aiamat dialu-alukan dan digalakkan untuk tambil menderma darah sempena kempen itu bagi membantu pihak UTD hospital DOK Sandakan demi menyelamat­kan nyawa di samping membantu golongan (pesakit) yang memerlukan.

 ??  ?? LIFE Water (K2) Sandakan akan terus menggerakk­an kempen derma darah untuk membantu Unit Tabung Darah Hospital Duchess Of Kent Sandakan demi menyelamat­kan nyawa pesakit yang memerlukan darah.
LIFE Water (K2) Sandakan akan terus menggerakk­an kempen derma darah untuk membantu Unit Tabung Darah Hospital Duchess Of Kent Sandakan demi menyelamat­kan nyawa pesakit yang memerlukan darah.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia