Utusan Borneo (Sabah)

Beregu Brunei semarakkan Kejohanan Badminton Lelaki Terbuka DSBC 2019

-

LABUAN: Sebanyak 34 beregu lelaki yang disertai 38 pemain menyertai Kejohanan Badminton Lelaki Terbuka anjuran Dato Sri Badminton Court (DSBC) yang diadakan di Dewan Dato Sri Badminton Court, Kampung Sungai Keling baru-baru ini.

Lebih membanggak­an kejohanan dua hari itu turut disertai pasukan dari Brunei Darussalam, Semenanjun­g Malaysia dan Sabah selain Labuan sendiri dalam kategori Bawah 15, Bawah 18 dan Beregu Lelaki Terbuka.

Juara bagi kategori B15 dimenangi pasangan Datu Anaz Isaac dan Mohd Abraham sekaligus menerima RM300, kedua Mohamad Farish dan Syukur Irfansyah RM150 manakala tempat ketiga bersama dimenangi Vincent Goh dan Benness Goh serta Didi Hadi dan Izzad Wid menerima RM100.

Hadiah bernilai RM400 selaku juara bagi kategori B18 pula menjadi milik beregu Muhammad Khairul dan Haikal Hazrul, kedua Muhammad Azizi dan Aguwell Andrew RM200.

Pasangan Datu Anaz Isaac dan Mohd Abraham serta Arthur Addison dan Quinton Yap menduduki tempat ketiga bersama RM150.

Pasangan Muhammad Zuhaily dan Addrell Atek menjuarai kategori Beregu Lelaki Terbuka sekali gus meraih RM600 menewaskan pasangan Arthur Addison dan Quinton Yap yang memenangi RM400.

Tempat ketiga bersama pula diraih pasangan Mhd Chairil dan Rayner serta Ling Dai Hau dan Muhammad Khairul menerima RM200.

Pengerusi Kelab DSBC Dato Sri Goh Sin Han berkata, pada tahun 2020 DSBC akan menganjurk­an acara berpasukan seperti Purple League Junior Bawah 18 Tahun.

“Kelab DSBC akan terus memastikan sukan badminton menjadi acara sukan yang digemari oleh rakyat tempatan sekaligus memberi banyak pilihan kepada mereka untuk mewakili Labuan ke kejohanan badminton di peringkat kebangsaan pada masa hadapan,” katanya.

Sementara itu, menurut Pegawai Perhubunga­n Awam DSBC Jais Wong, DSBC merupakan kelab badminton paling aktif di Wilayah Persekutua­n Labuan yang menganjurk­an empat hingga lima kejohanan pada tahun ini.

Tambah beliau, DSBC juga akan mengundang pasukan dari Brunei, Filipina dan Thailand untuk menyertai kejohanan akan datang.

 ??  ?? ALBUM: Dato Sri Goh Sin Han (lima kiri) dan Dato Sri Goh Max (empat kiri) serta Jais Wong (tiga kiri) bersama pemain yang menyertai Kejohanan Badminton Lelaki Terbuka anjuran DSBC berkenaan.
ALBUM: Dato Sri Goh Sin Han (lima kiri) dan Dato Sri Goh Max (empat kiri) serta Jais Wong (tiga kiri) bersama pemain yang menyertai Kejohanan Badminton Lelaki Terbuka anjuran DSBC berkenaan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia