Utusan Borneo (Sabah)

AMANAH Beluran siap sedia hadapi PRN

- Oleh Yusop Teppo

BELURAN: Parti Amanah Negara (AMANAH) kawasan Beluran telah pun bersiap sedia menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sabah khususnya di kawasan Beluran.

Ketua Bahagian AMANAH Beluran Jalan @ Jailani Agak berkata, pihaknya tidak akan gentar untuk berdepan dengan mana-mana parti lawan memandangk­an persiapan sudah dibuat terlebih awal seperti mengenal pasti sebarang kelemahan jentera parti di setiap kawasan.

“Untuk memperkuku­hkan kekuatan AMANAH di kawasan ini dia juga sudah memaklumka­n seluruh jentera melibatkan sayap parti agar bersedia menghadapi PRN nanti,” katanya.

Beliau berkata, AMANAH Beluran akan membantu memastikan kemenangan calon-calonyanga­kanbertand­ing mewakili Parti Warisan Sabah (WARISAN), UPKO dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di kawasan ini.

“Dengan persiapan awal kita buat termasukla­h sentiasa berjumpa akar umbi tanpa mengira masa dan waktu, kita yakin calon-calon yang akan bertanding mewakili WARISAN, UPKO dan PKR termasuk AMANAH ini akan beroleh kemenangan kelak,” katanya.

Beliau menjelaska­n yang penting semua perlu bersatu padu dan terus komited dengan perjuangan parti.

“Janganlah dengar atau layan sangat apa juga yang cuba dilempar pihak-pihak tertentu sebab ia sebenarnya satu usaha melemahkan parti kita.

“Kalau kita bersatu dan bekerjasam­a selain sentiasa mendamping­i rakyat maka segala gerak kerja yang dijalankan akan membantu memperkuku­hkan kekuatan parti di setiap kawasan... apa yang penting sekali kita harus fokus dan perjuangan membantu parti perlu terus dimantapka­n lagi,” katanya.

 ??  ?? SIAP SEDIA: Jailani (berdiri tengah) bersama-sama dengan jawatankua­sa AMANAH Beluran dalam satu program turun padang mendekati rakyat.
SIAP SEDIA: Jailani (berdiri tengah) bersama-sama dengan jawatankua­sa AMANAH Beluran dalam satu program turun padang mendekati rakyat.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia