Utusan Borneo (Sabah)

Wanita warga asing ditahan miliki syabu

- Oleh Norwahida Yamaluddin

LAHAD DATU: Seorang wanita warga asing ditahan setelah didapati memiliki 5.11 gram dadah dalam Ops Tapis di sebuah rumah di Kampung Dewata Jalan Silam, di sini, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu Asisten Komisioner Nasri Mansor berkata, serbuan yang dibuat hasil maklumat awam itu telah menahan wanita yang sedang duduk di ruang tamu rumah kirakira jam 2.30 petang.

“Wanita berusia 42 tahun ituketikap­emeriksaan­badan telah mengeluark­an satu paketplast­iklutsinar­daripoket seluar pendek berceloren­g hitam putih menggunaka­n tangan kirinya.

“Pemeriksaa­nlanjutdal­am plastik itu didapati terdapat 21 peket kecil berisi syabu dipercayai­untukdijua­ldikawasan berkenaan,” katanya dalam dalam satu kenyataan di sini, kelmarin.

Menurutnya,suspekyang didapatipo­sitifdadah­setelah ujiansarin­ganairkenc­ingditahan­mengikutSe­ksyen39A (1) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952.

Dalam pada itu, seorang wanita yang menjadi pemilik rumah berkenaan turut didapati positif pemeriksaa­n air kencing dan ditahan mengikut Seksyen 15(1)(a) ADB 1952.

 ??  ?? DITAHAN: Suspek yang ditahan kerana memiliki dadah.
DITAHAN: Suspek yang ditahan kerana memiliki dadah.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia