Utusan Borneo (Sabah)

Kempen Derma Darah NAMLIFA di KPJ Miri Sabtu ini

-

MIRI: National Associatio­n of Malaysian Life Insurance & Family Takaful Advisors (NAMLIFA) Cawangan Miri akan mengadakan Kempen Derma Darah pada Sabtu ini di Hospital Pakar KPJ Miri bermula jam 9 pagi hingga 1 petang.

Pengerusi penganjur Josephine Awing Raymond dalam kenyataan medianya kelmarin memberitah­u, usaha terbabit bagi memenuhi permintaan program derma darah daripada Bank Darah Hospital Miri dan Persatuan Bulan Sabit Merah Daerah Miri.

“Antara tujuan kempen ini dilaksanak­an bagi meningkatk­an kesedaran masyarakat setempat untuk melakukan sesuatu yang bermanfaat kepada orang lain, di samping membantu mereka yang memerlukan bekalan darah terutama pada waktu kecemasan.

“Pada masa sama, kita turut berharap dapat memberi kesedaran kepada orang ramai akan kepentinga­n insurans bagi melindungi diri sendiri dan ahli keluarga serta mengenai insurans sebagai pengurusan risiko bagi melindung kesejahter­aan mereka pada saat memerlukan,” jelasnya.

Menurut Josephine, terdapat penyakit atau kemalangan yang memerlukan rawatan dan pembedahan besar yang boleh menyebabka­n masalah kewangan yang drastik kepada pesakit serta ahli keluarga.

Justeru jelasnya, perancanga­n untuk mendapatka­n perlindung­an insurans yang mencukupi akan membantu meringanka­n beban kewangan.

Katanya, pada kempen yang bertemakan ‘Donate Blood, Save Lives, Play Games dan Have Fun’ itu, pihaknya turut akan menyediaka­n bahagian permainan mini untuk para peserta turut serta bagi memeriahka­n lagi suasana kempen berkenaan.

Bagaimanap­un ujar Josephine, prosedur operasi standard (SOP) akan tetap dipatuhi sepanjang kempen dilaksanak­an dengan mewajibkan mereka yang terlibat memakai pelitup separuh muka, menjaga jarak fizikal dan memakai cecair sanitasi tangan.

“Satu beg darah yang didermakan mampu menyelamat­kan tiga nyawa.

“Oleh itu, kita amat mengalu-alukan masyarakat setempat untuk tampil bersama menjayakan kempen ini nanti di samping melakukan sesuatu kebaikan untuk mereka yang memerlukan,” tambahnya.

 ??  ?? SERTAI KAMI: (Dari tiga kiri) Pengerusi NAMLIFA Miri Alice Voon, Pengurus Besar Hospital Pakar KPJ Miri Denis Saving, Setiausaha NAMLIFA Miri Richard Wong, Penasihat Kempen Derma Darah Hayati Zakaria, Josephine dan Pengerusi Bersama Perscilla Peter (dua kanan) serta yang lain mengalu-alukan masyarakat setempat bagi menyertai kempen terbabit Sabtu ini.
SERTAI KAMI: (Dari tiga kiri) Pengerusi NAMLIFA Miri Alice Voon, Pengurus Besar Hospital Pakar KPJ Miri Denis Saving, Setiausaha NAMLIFA Miri Richard Wong, Penasihat Kempen Derma Darah Hayati Zakaria, Josephine dan Pengerusi Bersama Perscilla Peter (dua kanan) serta yang lain mengalu-alukan masyarakat setempat bagi menyertai kempen terbabit Sabtu ini.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia