Utusan Borneo (Sabah)

35 termasuk gereja Kg.Tinanom menerima kemudahan solar

-

RANAU: Seramai 35 Ketua Isi Rumah (KIR) termasuk sebuah gereja Kg.Tinanom di sini menerima kemudahan solar yang menelan kos RM15,030 sumbangan Timbalan Menteri II, Kementeria­n Dalam Negeri (KDN) Malaysia, Jonathan Yasin.

Jonathan yang juga Ahli Parlimen Ranau mengharapk­an kepada penerima agar memanfaatk­an sebaik mungkin kemudahan itu terutama menerangi rumah khususnya untuk kemudahan anak-anak mengulang kaji pelajaran sekolah pada waktu malam, selain kemudahan mengcaj telefon bimbit untuk kegunaan perkara berfaedah.

“Manfaatkan­lah kemudahan ini untuk membolehka­n anak-anak mengulang kaji pelajaran pada waktu malam sementara menunggu pelaksanaa­n bekalan elektrik daripada SESB tidak lama lagi,” jelasnya.

Katanya, tujuan yang amat penting ialah membolehka­n pelajar mengikuti Pengajaran dan Pembelajar­an Dalam Rumah (PdPR) yang diperkenal­kan Kementeria­n Pendidikan Malaysia (KPM) berikutan penularan COVID-19 yang kini belum berakhir,” jelas Jonathan.

Beliau menyeru kepada penduduk yang belum mendapat kemudahan solar tersebut agar bersabar.

“Saya akan mengusahak­an yang terbaik suapaya semua dapat menikmati kemudahan yang sama sebelum bekalan eletrik kekal dapat dilaksana daripada SESB,” tambah Jonathan.

 ??  ?? SERAH: Jonathan (kanan) menyerahka­n bantuan solar kepada salah seorang penerima warga emas dari Kg.Tinanom sambil disaksikan rombongan daripada Pejabat Parlimen Ranau bersama sebahagian penduduk.
SERAH: Jonathan (kanan) menyerahka­n bantuan solar kepada salah seorang penerima warga emas dari Kg.Tinanom sambil disaksikan rombongan daripada Pejabat Parlimen Ranau bersama sebahagian penduduk.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia