Utusan Borneo (Sabah)

Pelancong lega beberapa lokasi menarik dibuka kepada umum

-

RANAU: Para pelancong tempatan yang berkunjung ke destinasi peranginan di daerah ini, berasa lega apabila beberapa lokasi menarik telah pun dibuka kepada orang ramai.

Para pengunjung berpeluang melawat ke Taman Kinabalu, Taman Air Panas Poring, Ranau Rabbit Farm (RRF) Kg Kigiok Marakau Bombon, Tagal Ikan Luanti, Sabah Teh Nalapak dan banyak lagi.

Menurut mereka, para pengunjung memasuki sesuatu kawasan dihadkan kepada beberapa orang sekali masuk dengan pematuhan prosedur operasi standard (SOP) seperti yang ditetapkan kerajaan.

“Bolehlah yang penting pengunjung mematuhi SOP yang telah ditetapkan bagi memutuskan rantaian COVID-19 yang belum berakhir,” kata salah seorang pengunjung tempatan.

Seorang lagi pengunjung yang sempat ditemui berkata, dalam keadaan Ranau masih zon hijau memberi satu kelegaan yang menyifatka­n mereka selamat daripada wabak COVID-19 dan harus memakai pelitup muka, mengamalka­n penjarakan fizikal dan membasuh tangan dengan sabun atau pembasmi kuman.

“Kalau kita patuh pada arahan, kita boleh menang berperang dengan COVID19 walaupun virusnya sukar dilihat dengan mata kasar,” kata Radin Sari dari Kota Kinabalu ketika melawat RRF.

 ??  ?? RAKAM KENANGAN: Antara keluarga yang merakam gambar kenangan ketika melawat Rabbit Farm di Kg Kigiok.
RAKAM KENANGAN: Antara keluarga yang merakam gambar kenangan ketika melawat Rabbit Farm di Kg Kigiok.
 ??  ?? SERONOK: Salah seorang pengunjung merakam foto bersama replika arnab.
SERONOK: Salah seorang pengunjung merakam foto bersama replika arnab.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia