Utusan Borneo (Sabah)

Sistem perparitan di Taman Gamang dinaik taraf

-

KUCHING: Pemuda Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) mengingatk­an Parti PribumiBer­satu(BERSATU) tidak campur tangan dalam jentera parti ketika Pilihan Raya Negeri (PRN) akan datang.

“Pemuda PBB juga menyambut baik sokongan moral yang dilafazkan BERSATU Malaysia ke arah memastikan kemenangan besar GPS pada PRN Ke-12 akan datang, namun memberi peringatan supaya BERSATU tidak campur tangan dalam jentera parti ketika pilihan raya,” katanya menerusi kenyataan semalam.

Pemuda PBB yakin GPS akan menjadi pilihan utama rakyat Sarawak pada PRN12, berasaskan prestasi, pencapaian dan polisi kerajaan pimpinan GPS yang sentiasa mengutama dan mementingk­an rakyat.

Pergerakan itu juga yakin GPS akan bertanding di kesemua 82 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada PRN12 dan diberikan mandat sekali lagi oleh rakyat untuk terus menerajui negeri ini.

“Pemuda PBB akan terus berdiri teguh menyokong kepimpinan Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg sebagai Ketua Menteri Sarawak.

“Pemuda PBB menyokong penuhkenya­taanAbangJ­ohari selaku pengerusi GPS dalam menyatakan sokongan kepada kepimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri bagi menjamin kestabilan negara,” katanya.

Tambahnya, kebijaksan­aan pucuk kepimpinan Muhyiddin di peringkat pusat dan Abang Johari di peringkat negeri telah membolehka­n isu pandemik COVID-19 ditangani dengan berkesan melalui pendekatan prihatin rakyat.

SRIAMAN:Sistemperp­aritan di Taman Gamang, dekat sini bakal dinaik taraf Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) Bahagian Sri Aman.

Menteri Muda Kesejahter­aan Komuniti Datuk Francis Harden Hollis menjelaska­n, kontrak projek berkenaan telah ditawarkan kepada DNAJ Enterprise dengan kos siling RM300,000 melalui peruntukan Projek Pembanguna­n Luar Bandar (RTP) Dewan

Undangan Negeri (ADUN) Simanggang.

Projek tersebut perlu bagi menangani masalah banjir kilat yang kerap berlaku di kawasan perumahan tersebut yang berpunca daripada parit tersumbat dan sistem pengaliran yang tidak mampu menampung limpahan air yang banyak, kata Harden selepas melakukan tinjauan projek di sini, kelmarin.

Sehubungan itu, beliau mengingatk­an kontraktor agar bertanggun­gjawab melaksanak­an projek mengikut jadual, menyiapkan kerja dengan kemas dan memastikan segala-galanya memuaskan bagi keselesaan penduduk.

Mengiringi beliau pada tinjauan tersebut ialah wakil JPS Sri Aman Azizi Dahlan dan Khairul Hakimi Suhaili serta Pengerusi Jawatankua­sa Kemajuan dan Keselamata­n Kampung (JKKK) Taman Gamang Nicholas Nyalung.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia