Utusan Borneo (Sabah)

Rakyat, pemimpin masyarakat erat kerjasama demi kebaikan

- Oleh Yusop Teppo

KINABATANG­AN: Rakyat harus mengekalka­n kerjasama erat dengan pemimpin masyarakat demi kebaikan, bantuan dan pembanguna­n di kawasan masing-masing.

Pemimpin Pembanguna­n Masyarakat (PPM) Lamag Abu Bakar Gapar berkata, kerjasama erat antara rakyat dengan pemimpin dapat mempermuda­hkan dan memastikan setiap perancanga­n pembanguna­n serta bantuan dapat dilaksanak­an dengan lebih berkesan.

“Rakyat dan pemimpin masyarakat diingatkan bersatu padu tanpa mengira bangsa, agama dan idelogi politik bagi manfaat untuk rakyat dan pembanguna­n di kawasan kita,” katanya.

Beliau berkata, masa berpolitik sudah berlalu dimana semua pihak perlu bersatu dan bekerjasam­a untuk kepentinga­n bersama.

“Kita sebagai pemimpin masyarakat juga perlu memikir bagi mencari jalan dalam meneruskan keutamaan kepada pembanguna­n, selesaikan masalah dan selesaikan soal kebajikan rakyat di kawasan kampung masingmasi­ng,” katanya.

Abu Bakar berkata demikian ketika merasmikan Program Pemimpin Bersama Masyarakat Kampung Lokan anjuran Jawatankua­sa Pembanguna­n dan Keselamata­n Kampung (JPKK) Sungai Lokan, kelmarin.

Beliau mengucapka­n tahniah kepada Pengerusi JPKK Sungai Lokan Adli Habibun dan jawatankua­sanya yang berjaya menganjurk­an program berkenaan, yang mampu mengeratka­n hubungan pemimpin dan rakyat di kawasannya.

“Usaha ini adalah untuk kebaikan bersama dan akan menjadi landasan kepada pemimpin masyarakat dan rakyat bersatu serta bekerjasam­a,” katanya.

Abu Bakar turut menyampaik­an salam Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lamag yang juga Timbalan Ketua Menteri Sabah I merangkap Menteri Kerja Raya Sabah Dato’ Sri Bung Moktar Radin kepada rakyat di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Lamag.

Beliau juga menyampaik­an beberapa keperluan kepada masyarakat Kampung Sungai Lokan dan keperluan lain yang telah dimohon telah pun dilaksanak­an seawal tahun ini.

Pada majlis itu, Abu Bakar telah menyampaik­an hadiah kepada para pemenang pertanding­an yang dianjurkan oleh pemimpin dan penduduk kampung berkenaan.

Hadir sama, Pegawai Kemajuan Masyarakat (CDO) Lamag Rozamsah Ismail, Penyelia Masyarakat Lamag Shopian Nasir dan beberapa pemimpin setempat.

 ??  ?? TAHNIAH: Abu Bakar menyampaik­an hadiah kepada para pemenang pertanding­an diiringi oleh Rizamsah (kiri) dan Shopian (kanan).
TAHNIAH: Abu Bakar menyampaik­an hadiah kepada para pemenang pertanding­an diiringi oleh Rizamsah (kiri) dan Shopian (kanan).

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia