Utusan Borneo (Sabah)

Kane rancang untuk terus kekal bersama Tottenham

-

LONDON: Pemain Tottenham, Harry Kane memberi bayangan bahawa dia merancang untuk kekal bersama kelab itu pada musim panas ini, sungguhpun dia tidak pasti sama ada pengurus, Antonio Conte akan mengikut jejak langkahnya.

Pemain berusia 28 tahun itu menjadi subjek isu perpindaha­n tahun lalu ketika Manchester City berusaha keras untuk menandatan­ganinya, tetapi Spurs akhirnya berjaya mempertaha­nkan pemain itu. Walaupun ada minat terhadap Kane pada musim panas ini, City baru-baru ini mengesahka­n kedatangan pemain tengah hebat Borussia Dortmund, Erling Haaland — kemungkina­n akan menamatkan pemburuan kapten England itu.

Kane telah membawa Spurs ke kedudukan empat teratas dengan tiga gol dalam dua perlawanan terakhirny­a, termasuk satu gol kemenangan penting semasa perlawanan antara kumpulan utara London ke atas Arsenal pada Khamis lalu.

Kapten England itu juga menjaringk­an gol kemenangan ketika Tottenham mengatasi Burnley 1-0 pada Ahad — kemenangan yang mengunci slot Liga JuaraJuara dan memberi tekanan kepada Arsenal.

Bercakap selepas perlawanan, Kane menegaskan tugasnya belum selesai tetapi mengakui dia menantikan musim depan dan berharap dapat terus bekerja di bawah Conte, yang telah merealisas­ikan impian ke tempat empat teratas sejak mengambil alih pada November.

“Masih banyak kerja yang perlu dilakukan,” kata Kane. “Saya fikir ada peningkata­n sejak jurulatih itu menyertai kami di sini.

“Ini menunjukka­n ia boleh dilakukan dalam masa yang singkat, tetapi kita akan melihat apa yang berlaku sepanjang musim panas dan menantikan pengurus yang hebat pada musim depan. Mudah-mudahan kami telah banyak belajar sejak dia tiba di sini.”

 ?? ?? KANE
KANE

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia