Utusan Borneo (Sabah)

Stones, Walker sudah cergas untuk kembali beraksi bersama Man City

-

MANCHESTER: Manchester City akan disertai pemain pertahanan John Stones dan Kyle Walker yang sudah kembali cergas menjelang pertembung­an penentuan Liga Perdana menentang Aston Villa malam ini.

Anak buah Pep Guardiola tahu bahawa kemenangan di Etihad akan menjamin gelaran liga keempat dalam tempoh lima tahun.

Stones tidak bermain sejak tersingkir pada pusingan pertama separuh akhir Liga Juara-Juara City menentang Real Madrid, manakala pemergian Walker membantu menjadikan perlawanan memihak kepada pasukan Sepanyol pada pusingan kedua.

Kedua-duanya amat dirindui ketika West Ham mendahului 2-0 menentang City hujung minggu lalu sebelum juara bertahan itu bangkit untuk seri 2-2.

Guardiola juga kehilangan pemain tengah Ruben Dias baru-baru ini, memaksanya untuk menurunkan Fernandinh­o daripada kedudukan bahagian tengah pertahanan.

“Kami memiliki doktor dan ahli fisio yang luar biasa dan mereka telah membantu pemulihan dengan luar biasa,” kata Guardiola pada sidang akhbar pra-perlawanan kelmarin. “Hebat untuk menerima mereka kembali.”

City mendahului Liverpool dengan satu mata di atas carta liga dalam satu lagi perlumbaan gelaran sengit antara kedua-dua pasukan.

Tetapi sementara Reds masih mengintai empat trofi, City memerlukan kemenangan liga ini untuk mengelakka­n kempen kedua tanpa trofi dalam karier 13 musim Guardiola sebagai jurulatih.

“Kami tahu apa yang kami mainkan,” katanya. “Kita tahu apa yang kami harus lakukan, kami telah berbicara tentang hal itu – bersikap positif dan jangan menyerah.

“Lakukan apa yang telah kami lakukan pada bulan lalu, di laman sendiri dan di tempat lawan, dan berusaha untuknya. Akhirnya, ia hanya permainan sepak bola.”

City telah menjadi kuasa dominan dalam era Guardiola namun gagal memenangi Liga Juara-Juara.

Guardiola, bagaimanap­un, mengulangi pendiriaan­ya bahawa memenangi gelaran liga selepas 38 perlawanan ialah pencapaian yang lebih hebat berbanding menakluki Eropah.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia