Utusan Borneo (Sabah)

Empat Bahagian STAR berminat tanding Parlimen Lahad Datu

-

LAHAD DATU: Empat Bahagian Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) Sabah di sini mengajukan hasrat bertanding kerusi Parlimen Lahad Datu atas tiket Gabungan Rakyat Sabah (GRS).

Naib Presiden STAR yang juga Ketua Bahagian Silam Apas, Nawawie Saking, yang mempengeru­sikan perjumpaan itu memberitah­u, empat bahagian parti itu di sini memiliki kekuatan untuk memenangi Parlimen Lahad Datu atas tiket GRS.

“Jentera pilihan raya STAR di empat bahagian sudah bersiap sedia menghadapi pilihan raya umum yang akan diadakan tidak lama lagi,” katanya.

Nawawie menegaskan, parti STAR di empat bahagian itu turut memiliki bilangan keahlian parti yang munasabah untuk mendukung kemenangan calon bersama parti-parti komponen GRS.

Hadir sama Ahli Majlis Tertinggi STAR yang juga Ketua Bahagian Tungku, Suling Isib, Ketua Bahagian Segama Silvester Gombes dan Ketua Bahagian Kunak

Valintine Rengers Lojikim.

MenurutNaw­awie,pihaknya akan menyampaik­an resolusi bersama itu kepada Presiden Datuk Seri Dr Jeffrey G Kitingan untuk dibawa ke dalam perbincang­an GRS yang dipengerus­ikan Ketua Menteri Datuk Seri Hajiji Haji Noor.

Dalam perjumpaan itu, empat ketua bahagian STAR termasuk ketua pemuda dan ketua wanita bersetuju mengangkat satu nama sebagai calon GRS untuk bertanding kawasan Parlimen P188 Lahad Datu.

 ?? — Oleh Kenneddy Corlleus ?? RASMI:
Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Liawan Datuk Annuar Ayub Aman hadir merasmikan sambutan Pesta Kaamatan peringkat Kampung Liawan Ulu di dewan serba guna kampung itu. Kelihatan Annuar memalu gong sebagai gimik perasmian, sambil diperhatik­an Ketua Pejabat Pusat Khidmat Rakyat Parlimen (PKRP) Keningau, Lectus Fung (kiri); Ketua Daerah Keningau OKK Ramanus Micheal (tiga kanan); Pengerusi Jawatankua­sa Pembanguna­n Kemajuan Kampung (JPKK) Kg Liawan Ulu, Patricia Azit dan Ketua Kampung KK Duraim Labing.
— Oleh Kenneddy Corlleus RASMI: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Liawan Datuk Annuar Ayub Aman hadir merasmikan sambutan Pesta Kaamatan peringkat Kampung Liawan Ulu di dewan serba guna kampung itu. Kelihatan Annuar memalu gong sebagai gimik perasmian, sambil diperhatik­an Ketua Pejabat Pusat Khidmat Rakyat Parlimen (PKRP) Keningau, Lectus Fung (kiri); Ketua Daerah Keningau OKK Ramanus Micheal (tiga kanan); Pengerusi Jawatankua­sa Pembanguna­n Kemajuan Kampung (JPKK) Kg Liawan Ulu, Patricia Azit dan Ketua Kampung KK Duraim Labing.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia