Utusan Borneo (Sabah)

STAR Karambunai perkenal logo GRS, parti gabungan kepada akar umbi

-

TUARAN: Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) Sabah Bahagian Karambunai mula memperkena­lkan logo Gabungan Rakyat Sabah (GRS) kepada akar umbi parti itu sebagai persiapan menghadapi pilihan raya umum tidak lama lagi.

Ketua Bahagian yang juga Naib Presiden STAR Kapitan Stephen Teo, berkata pengenalan logo diiringi dengan pemakluman tentang parti-parti gabungan yang menjadi rakan sekutu GRS bertanding dalam pilihan raya umum itu nanti.

“Kita juga melantik ketuaketua beberapa biro dalam kalangan pemimpin bahagian untuk menggerakk­an usaha menemui ahli-ahli parti dan para penyokong bagi menyumbang kekuatan kepada GRS menghadapi pilihan raya umum,” katanya.

Stephen yang juga Ahli Lembaga Pengarah Lembaga Industri Getah Sabah (LIGS) berkata demikian selepas mempengeru­sikan Mesyuarat Bahagian STAR Karambunai di Shabandar Cowboy Town pada Rabu.

Mesyuarat tersebut disusuli taklimat persiapan pilihan raya kepada Setiausaha Agung STAR Edward Linggu Bukut yang telah disampaika­n Setiausaha Bahagian Charles Arab.

Selepas taklimat, Linggu menyatakan harapan agar persiapan pilihan raya STAR Karambunai dapat diperkemas­kan lagi setelah pelancaran Jentera Pilihan Raya STAR Peringkat Negeri minggu hadapan.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia