Utusan Borneo (Sarawak)

Afeeq, Saiful juara Man Division 1 dan 2

-

MIRI: Afeeq Abedeen Ismail dari Kuching dan Saiful Rizal dari Brunei masingmasi­ng dinobatkan sebagai juara kategori Man Division 1 dan Man Division 2 pada Kejohanan CMS Squash 1 Circuits 2014, di sini semalam.

Tempat kedua kategori Man Division 1 diraih Mujahid Hussain dari Miri, diikuti Naqash Shahid juga dari Miri tempat ketiga dan Ander Kho dari Kuching tempat keempat.

Manakala kategori Man Division 2 tempat kedua menjadi milik Shavez Cheema ( Brunei), Kamaluddin Abu Bakar ( Brunei) di tempat ketiga dan keempat ialah Chiew Ka Heng dari Miri.

Bagi kategori lelaki 19 tahun, Ma Teck Leck dari Miri memenangi tempat pertama, Hamilton Tan (Miri) meraih tempat kedua, Kasen Lau dari Kuching ( ketiga) dan Jong Soon Yick ( Miri) keempat.

Kategori wanita 19 tahun, Ma Si Yi dinobatkan juara diikuti Jean Wong meraih tempat kedua, Danielle Wee (ketiga) dan Wong Su Lin di tempat keempat yang masing- masingnya dari Miri.

Bagi kategori lelaki 15 tahun, juara milik Timothy Ling dari Miri, tempat kedua Martin Kueh diikuti Alden Yeo (ketiga) dan kedua-duanya dari Miri, sementara Charles Lau dari Sibu meraih tempat keempat.

Kategori wanita 15 tahun, Gabrielle Chieng dari Miri tempat pertama, Carina Loi Jing dari Sibu ( kedua) ikuti Cindy Chiang dan Karen Chiang tempat ketiga dan keempat masing- masing dari Miri.

Manakala kategori lelaki 13 tahun, Nathan Kueh ( Miri) tempat pertama, Prasad Ruhern juga dari Miri (kedua), Caleb Lau dan Victor Kong tempat ketiga dan keempat dan keduaduany­a dari Sibu.

Kategori wanita 13 tahun, Chloe Chieng dari Miri juara, tempat kedua Rachel Kong dari Kuching, Sarah Soo dan Chia Yuen Xuan masing- masing dari Miri di tempat ketiga dan keempat.

Bagi kategori lelaki 11 tahun, Anson Cheng dari Sibu tempat pertama, Jonas Hou (Miri) tempat kedua, diikuti Desmond Ong ( Kuching) dan Wong Yih Kae dari Sibu di tempat ketiga dan keempat.

Kategori wanita 11 tahun, Claudia Yong dari Miri meraih tempat pertama, kedua milik Wong Su Fei juga dari Miri, Iris Chieng dari Miri mendapat tempat ketiga dan Eugenia Sulan David (Kuching) di tempat keempat.

Manakala kategori lelaki sembilan tahun, Conor Loi ( Sibu) juara, Tiong Yong juga dari Sibu tempat kedua, Charron Virakun dan Adam Muzzaffar Abdullah masing- masing dari Kuching meraih tempat ketiga dan keempat.

Bagi ketagori wanita sembilan tahun, JovynLau dari Miri tempat pertama, Audrey Cheng (Sibu) (kedua), diikuti Jocelyn Hou dan Isanne Hii masing-masing dari Miri tempat ketiga dan keempat.

Kejohanan itu disertai lebih 100 peserta diadakan pada Jumaat lalu di Akademi Skuasy Pei Min Miri bertujuan mengetenga­hkan bakat sukan skuasy kalangan belia.

Acara itu turut membolehka­n para pemenangny­a menyertai kejohanan seterusnya yang bakal diadakan di Kuching.

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia