Utusan Borneo (Sarawak)

Penyingkir­an awal Sepanyol satu pengajaran, tegas Alves

-

TERES POLIS, OLIS, Brazil: Pemain main pertahanan Brazil, Dani Alves lves berkata penyingyin­gkiran awal Sepanyol dari saingan Piala Dunia a adalah satu pengajaran ran untuk pasukan di mana ana ia adalah sukar untuk mencapai kejayaan di peringkat tertinggi.

Tewas kepada epada Belanda dan Chile menyebabka­n Sepanyol tersingkir awal selaku juara bertahan dan Alves memberitah­u wartawan di mana sebagai pemain kelab Barcelona, beliau memahami kekecewaan Sepanyol.

“Ia menyedihka­n dan saya bersimpati dengan rakan sekelab saya di sana. Tetapi ia satu pengajaran bagaimana sukarnya kejohanan ini. Ia mungkin kelihatan mudah tetapi perkara kecil boleh menamatkan peluang anda,” kata Alves.

Brazil masih belum mengesahka­n tempat ke pusingan kedua selepas seri tan tanpa jaringan de dengan Mexico aw awal minggu ini dan d perlu menewaskan mene Camero Cameroon hari ini untuk memenangi m Kumpulan A. Dan k kemudian mereka akan menentang naib juara Kumpulan K B – sama ada Belanda atau Chile – yang sudah s layak ke pusingan kedua tetapi akan bertemu hari ini untuk menentukan siapa juara kumpulan.

Alves berkata Brazil juga sedar dengan jangkaan tinggi penyokong tuan rumah ketika Brazil memburu kejuaraan yang keenam mereka di Piala Dunia.

Tetapi beliau menegaskan bahawa walaupun seri tanpa jaringan dengan Mexico, pasukannya semakin meningkat berbanding selepas menewaskan Croatia 3-1 pada perlawanan pertama.

“Kadang-kadang keputusan boleh mengeliruk­an,” tambah beliau. — AFP

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia