Utusan Borneo (Sarawak)

Versi drama bersiri terbitan Skop Production di TV2

-

arahan Syamsul Yusof, sebuah lagi drama bersiri yang tidak kurang hebat -nya bertajuk ‘Jalan Kembali’ bakal menemui penonton setia Radio Tele

Drama terbitan Skop Production yang menampilka­n pelakon-pelakon terkenal tanah air seperti Sheera Iskandar, memulakan tayanganny­a disiarkan setiap Isnin, jam 9 malam menerusi slot Selekta Prima di TV2.

Sarat dengan kisah kemasyarak­atan dan realiti yang berlaku di kalangan remaja masa kini, drama bersiri 13 episod ini berkongsi kisah berkawan baik sejak dari sekolah memilih untuk bergaul dengan mat rempit setelah tamat sekolah.

rapat dengan geng rempit yang diketuai oleh Keting yang menggelar dirinya sebagai Raja Rempit KL.

tutnya bekerja di syarikat bapanya seronok dengan kehidupann­ya sendiri iaitu berlumba motor haram. anak didik Keting berjaya mengalahka­nnya dalam satu perlumbaan.

Sementara itu, Dani seorang bekas mat rempit yang telah bertaubat setelah dibebaskan dari penjara sejak 3 tahun lalu dan kini bekerja sebagai penghantar surat.

Kisahnya berkembang dengan watak Suria, ibu Tasya sering meleteri anak gadisnya itu kerana kerap melepak di luar hingga - sah memikirkan kelakuan kaki judi yang menjadikan­nya sebagai sumber untuk mendapatka­n wang.

Dalam pada itu, bapa pergi ke pejabat garagara leka dengan aktiviti motornya. Dani bertindak melarikan diri apabila dia terserempa­k dengan Keting. Keting pula nekad untuk memburu Dani.

Dani juga merasa kesal rakan lain enggan menerima nasihatnya agar berhenti berlumba haram.

Secara tidak sengaja Dani telah terserempa­k diugut supaya segera menemui Keting. Dani gelisah memikirkan hutangnya dengan Keting berjum perlumbaan 3 tahun lalu sebelum dia dipenjarak­an.

puas hati dengan kekalahann­ya dalam satu Keting yang terkejut den berhati-hati kerana polis sedang memburunya.

Ekoran kejadian yang polis. Bukti perlumbaan haram mereka itu telah dirakam oleh CCTV. Kedua hanya dikenakan denda.

Tasya sudak tidak tahan dengan leteran ibunya lalu bertindak melarikan diri dari rumah dan menum

- paikan hasrat untuk berhenti kerja di syarikat bapanya kerana ingin berdikari di luar. Keputu bapanya malah dia diberi tempoh 30 hari untuk ber

- inya dipinjamka­n kepada mereka selama seminggu untuk selesaikan hutang Keting yang sudah lama ‘cuci tangan’ menyahut cabaran musuh lamanya Lan Botak untuk berlumba dengannya.

masalah keluarga yang sering membantu dari segi pilihan lain, dia memujuk seminggu demi menyele- - Tasya lari dari rumah dan menyewa bilik di luar.

Tasya marah apabila dia makan bersama. Tanpa -

menolak secara baik demi persahabat­annya dengan Tasya. turut rasa cemburu dan tuduh - puan murahan. Keadaan menjadi cemas apa panggilan ugutan telah disiksa dan

Kemarahan Keting terhadap Dani semakin membara gara-gara beberapa gengnya sudah berubah kembali ke pangkal jalan.

Lalu apakah yang terjadi mereka kembali ke pangkal jalan dan menjalani kehidupan seperti biasa? Saksikan kesudahann­ya hanya di TV2 setiap hari Isnin.

 ??  ?? QAZEM NOR
QAZEM NOR

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia