Utusan Borneo (Sarawak)

Sturridge selamatkan maruah Liverpool di Anfield

City, The Reds terpaksa bekerja keras sebelum catat kemenangan pada aksi pertama musim baharu

-

barang rekod tanpa bolos pada pramusim tetapi kami bermain dengan sangat baik pada perlawanan hari ini ( Ahad).”

Pellegrini menurunkan pemain baharu, Fernando dan menyaksika­n pasukannya membuka jaringan pada minit ke- 38 di St James’ Park.

Yaya Toure melambung- kan bola kepada Edin Dzeko, yang kemudian mengumpan bola kepada Silva untuk tenang men-

ewaskan penjaga gol Newcastle, Tim Krul. Newcastle, yang menurunkan pemain baharu mereka seperti Daryl Janmaat, Jack Colback, Remy Cabella dan Emmanuel Riviere, meningkatk­an permainan selepas rehat dengan Cabella dan Paul Dummett mempunyai peluang untuk mengikat kedudukan.

Pemain gantian Newcastle, Ayoze Perez kemudian menyaksika­n rembatanny­a dihadang oleh Fernando sebelum Aguero melengkapk­an jaringan pada minit kecederaan.

Pada perlawanan awal, Sturridge menjaringk­an gol kemenangan pada minit ke79 selepas Nathaniel Clyne mengikat gol pembukaan Raheem Sterling buat Liverpool.

Liverpool kelihatan akan tercicir mata pada perlawanan kompetetif pertama sejak penjualan Luis Suarez

Ia adalah sangat penting untuk kami memulakan musim dengan Manuel Pellegrini kemenangan.” Pengurus Manchester City

ke Barcelona tetapi dengan berbaki 11 minit permainan, Sterling mengumpan bola cantik yang disempurna­kan oleh Sturridge.

“Kami menjaringk­an dua gol cantik dan berasa gembira dengan kemenangan ini,” kata pengurus Liverpool, Brendan Rodgers ketika memberitah­u Sky Sports.

“Dari segi karektor dan kesungguha­n untuk menang, kami sememangny­a luar biasa sekali.”

Dengan penampilan sulung Javier Manquillo dan Dejan Lovren – bekas pemain pertahanan Southampto­n – dalam kesebelasa­n utama, Liverpool menguasai awal permainan dan membuka jaringan pada minit ke- 23.

Southampto­n, yang mengharung­i penutup musim malang selepas kehilangan lima pemain utama dan pengurus mereka, Mauricio Pochettino berpindah ke Tottenham Hotspur sebelum melantik Ronald Koeman, bagaimanap­un enggan mengalah dan berjaya mengikat kedudukan pada minit ke- 56.

Mereka juga mempunyai beberapa peluang untuk mendahului kedudukan dari cubaan Steven Davis, yang tepat ke penjaga gol Liverpool, Simon Mignolet dan cubaan dari Shane Long dan Morgan Schneiderl­in. — AFP

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia