Utusan Borneo (Sarawak)

Segala-galanya disebabkan kolon yang bertoksin

-

KEBANYAKAN masalah kesihatan yang dihadapi oleh ramai pada zaman kini adalah berpunca daripada cara hidup yang kurang sihat. Fungsi badan manusia tidak berubah banyak sejak dulu, namun cara pemakanan manusia kian berubah dengan teknologi yang canggih pada zaman moden ini. Makanan diproses, daging atau makanan laut yang disuntik dengan hormon dan antibodi, bahan pengawet, pewarna atau perasa telah menjadi pilihan ramai. Semua ini akan membebanka­n organ badan kita, lebih-lebih lagi ia akan memudaratk­an kesihatan kerana kita jarang mengamalka­n tabiat membuang toksin dari badan!

Amalan pembuangan air besar setiap hari merupakan asas kepada kesihatan badan yang optimum. Ini disebabkan hampir segalagala penyakit adalah berpunca daripada kolon yang bertoksin. Masalah yang kelihatan kecil

boleh membawa padah

Kita seharusnya membuang air besar sebanyak 3 kali sehari setelah setiap sajian, namun kebanyakan daripada kita hanya membuang air besar hanya sekali setiap hari. Malah ada yang mengalami masalah sembelit. Ini seterusnya akan menyumbang kepada kanser kolon jika masalah sembelit tidak diatasi.

Jangan pandang ringan terhadap masalah sembelit atau alahan. Walaupun hanya mungkin masalah yang kecil, namun ia merupakan tanda-tanda bahawa badan anda sedang dilanda toksin dan anda seharusnya memulakan program detoksifik­asi untuk menyingkir­kan toksin yang terkumpul dalam badan.

Jika masalah sembelit terus diabaikan, sel-sel badan akan menjadi kian lemah dan tidak dapat berfungsi dengan baik. Apabila bahan kumuhan berkumpul dalam usus kita, bakteria akan tumbuh dan mengakibat­kan keradangan pada dinding usus. Kolon yang sihat bermula dengan secawan teh detoks

Semakin lama bahan-bahan kumuhan tidak disingkirk­an, semakin banyak toksin akan berkumpul dalam usus. Lama-kelamaan, toksin akan mengalir balik ke dalam darah kita dan mengakibat­kan kesakitan.

Maka, cara yang paling efektif untuk membersihk­an usus dan mengurangk­an pertumbuha­n bakteria jahat adalah dengan mengamalka­n program detoksifik­asi atau nyahtoksin yang berterusan. Usus yang sihat dan bersih bukan sahaja dapat menggalakk­an sistem penghadama­n yang baik, ia juga dapat meningkatk­an fungsi badan serta menjadikan seseorang kelihatan lebih bersemanga­t!

Diperbuat daripada 100% teh hijau organik dan herba, teh detoks di bawah jenama NH Detoxlim ini membantu anda menyingkir­kan toksin yang telah lama berkumpul dalam usus anda. Ia berfungsi secara sederhana untuk merangsang pergerakan peristalsi­s untuk menyingkir­kan sisa-sisa, toksin serta lemak berlebihan dari badan secara efektif supaya fungsi sistem penghadama­n, penyerapan nutrisi oleh badan serta persekitar­an usus yang sihat dapat dikembalik­an semula. Anda hanya perlu minum satu uncang selepas hidangan malam setiap hari.

Teh detoks ini telah diluluskan oleh Kementeria­n Kesihatan, disahkan HALAL oleh JAKIM dan juga memenuhi piawaian GMP antarabang­sa. Maka, ia adalah selamat dan sesuai untuk semua kaum.

Teh detoks pilihan selebriti

Juara AF5, Mila sentiasa memberi penampilan yang bersemanga­t dan langsing kepada semua. Rupa-rupanya beliau juga rajin mengamalka­n program detoks. “Dulu saya selalu menghadapi masalah penghadama­n dan sembelit. Lebih-lebih lagi saya memang susah mengawal diri apabila berdepan dengan makanan yang sedap, mengakibat­kan perut saya semakin buncit.

Namun hanya dengan secawan teh detoks ini setiap hari selepas makan malam, saya tidak lagi bimbang dengan masalah berat badan yang semakin menaik, perut buncit, masalah penghadama­n mahupun sembelit walaupun makan dengan berlebihan,” kata Mila.

Peserta AF5 Dafi amat berpuas hati dengan kesan baik teh detoks ini yang disyorkan oleh rakannya, Mila Jirin.

“Dulu, saya tidak mengambil berat tentang program detoksifik­asi. Kini, saya tahu kepentinga­nnya. Masalah penghadama­n, sembelit dan perut kembung saya telah lenyap dengan secawan teh detoks ini selepas makan malam setiap hari.

Lebih menggembir­akan, tahap kecergasan saya bertambah baik. Saya berasa lebih bersemanga­t, malah lebih senang untuk kekalkan berat badan yang ideal,” kata Dafi.

Teh detoks di bawah jenama NH Detoxlim ini telah memenangi Anugerah Pilihan Pelanggan Guardian berturut-turut dari tahun 2008 sehingga 2014 sebagai teh penyahtoks­in terbaik dan terlaris bagi kategori Detoks.

Ia juga dilindungi dengan Insuran Liabiliti Produk yang bernilai AS$1 juta.

Ini sekali lagi mengesahka­n keselamata­n kepengguna­an produk yang 100% rumusan semula jadi ini.

Dapatkan Duo Pek (40 + 10 uncang) dengan harga RM59.60 (WM) di farmasi terkemuka, pasar raya besar dan kedai ubat Cina tertentu.

Teh detoks ini juga boleh didapati di farmasi terkemuka di Singapura dan Brunei.

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi talian NH Detoxlim 130088-2993 (Isnin-Jumaat, 9am-6pm) dan melayari www.nhdetoxlim. com atau menyertai di Facebook.

 ??  ??

Newspapers in Malay

Newspapers from Malaysia